اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

ثبت ركورد توليد در نيروگاه نكا

مديرعامل شركت مديريت توليد برق نكا گفت: توليد ۴۴۰ مگاوات انرژی در واحد يک بخاری نيروگاه شهيد سليمی نكا پس از چهار دهه بهره‌برداری به‌عنوان افتخاری ملی به ثبت رسید.

ثبت ركورد توليد در نيروگاه نكا

به گزارش خبرگزاری فارس در شهرستان ساری به نقل از روابط عمومی نیروگاه شهید سلیمی نکا، محسن نعمتی از ثبت رکورد تولید ۴۴۰ مگاوات انرژی در واحد یک بخاری نیروگاه شهیدسلیمی نکا پس از ۴ دهه بهره‌برداری به‌عنوان افتخاری ملی یاد کرد.

وی افزود: این واحد با ظرفیت اسمی ۴۴۰ مگاوات در دوم مهرماه سال ۱۳۵۸ وارد مدار تولید شد و از واحدهای قدیمی به‌شمار می‌آید ولی عملکرد این واحد با وجود عمر بالا و افزایش مصرف سوخت مایع در چند سال اخیر با تخصص، توانمندی، پیگیری‌ها و تلاش جهادی و بی‌وقفه مدیران و کارکنان این نیروگاه در برنامه‌ریزی و رعایت اصول و استانداردهای فنی در زمینه انجام تعمیرات، نگهداری و بهره‌برداری از واحدها، در چهلمین سال بهره‌برداری در حد و اندازه یک واحد تازه تأسیس به ثبت رسیده که در ۱۰ سال اخیر بی‌سابقه بوده است.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نکا به پروژه‌های اجراشده برای رفع محدودیت و بهبود راندمان واحدها برای تأمین برق مطمئن و پایدار اشاره کرد و گفت: از تابستان سال گذشته و در زمینه استفاده بهینه از وضعیت موجود و رفع موانع و محدودیت‌های تولید، افزایش ۲۶ مگاواتی تولید در تمام واحدهای نیروگاه هدف‌گذاری و در دستور کار قرار گرفت و برای تحقق این هدف مهم، چندین پروژه بهسازی و بازسازی در تمام واحدها از جمله تعویض لوله‌های بویلر به‌طول ۲۵ کیلومتر، تعویض لوله‌های کندانسور بطول ۳۷ کیلومتر و ساخت و تعویض بسکت‌های ایرپری هیتر و ... همزمان با خروج این واحد برای انجام تعمیرات میان‌دوره‌ای اجرا شد که در نتیجه به‌دلیل رفع محدودیت‌ها، تنها در این واحد ظرفیت تولید با جهشی ۲۴ مگاواتی نسبت به حداکثر توان تولید سال گذشته به ۴۴۰ مگاوات رسید و آرزوی تولید با ظرفیت اسمی محقق شد.

نعمتی تصریح کرد: با انجام اقدامات مشابه در سایر واحدهای نیروگاه نیز افزایش تولیدی حدود ۱۸ مگاوات ثبت شد که در مجموع با رفع محدودیت‌ها، توان تولید نیروگاه حدود ۴۲ مگاوات نسبت به تابستان سال گذشته افزایش یافت و بدین ترتیب به برکت خون ۳۳ شهید والامقام این نیروگاه در چهلمین سال بهره‌برداری و در سالی که به رونق تولید نامگذاری شده است، برگ زرین دیگری در کارنامه افتخارات نیروگاه بزرگ شهید سلیمی نکا ثبت شد.

وی در پایان گفت: تولید افتخار آمیز ۴۴۰ مگاوات به میزان ظرفیت اسمی در واحد یک بخار در چهلمین سال بهره برداری و ثبت رکوردی بی سابقه‌ پس از گذشت ۱۰ سال و افزایش توان تولید به میزان ۴۲ مگاوات در تابستان ۹۸ در مقایسه با شرایط مشابه در تابستان سال گذشته افتخاری دیگری بوده که در کارنامه درخشان نیروگاه شهید سلیمی نکا به ثبت رسیده است.


* مستند پروژه‌های رفع محدودیت و افزایش توان تولید در تابستان ۱۳۹۸ در نیروگاه شهید سلیمی نکا

 

 

انتهای پیام/86034/ح/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول