اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه

بیشترین گلایه شهروندان مربوط به حوزه نگهداشت شهر است

معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران گفت: برخلاف اعلام برخی مسؤولان بیشترین گلایه شهروندان از شهرداری مربوط به حوزه نگهداشت شهر است نه حوزه ساخت و ساز.

بیشترین گلایه شهروندان مربوط به حوزه نگهداشت شهر است

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، عبدالرضا گلپایگانی معاون معماری و شهرسازی در جلسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: فرایند هوشمند سازی صدور پروانه ساخت از سال قبل آغاز شده است و ما پیش از این گزارشی از فرآیندهای اجرایی آن ارایه کردیم.

وی افزود: در این آسیب‌شناسی گام‌های اصلی موجود را بررسی کردیم و هر کدام را به سمت فرآیندهای اصلاحی بردیم و کار تخصصی روی آن انجام دادیم.

گلپایگانی گفت: از یک ماه قبل ثبت درخواست اینترنتی از سوی شهروندان محقق شده است و شهروند می تواند بدون مراجعه به دفاتر و یا حتی شهرداری درخواست و مدارک خود را بارگذاری کند.

معاون معماری و شهرسازی تصریح کرد: تأیید نقشه ها در فرآیند صدور پروانه‌ها وقت گیر بود اما هشت هزار نقشه بررسی شد و حدود ۲۰۰ نقشه دارای کیفیت از آن استخراج شد.

وی ادامه داد: مسؤولیت بررسی کیفیت نقشه ساختمانی با مهندس طراح است و مدت زمان آن را تلاش کردیم تا کاهش بدهیم.

گلپایگانی گفت: فرآیند کنترل نقشه‌ها از اول مرداد ماه آغاز می شود و اگر نقشه‌ای همخوانی با طرح تفصیلی نداشته باشد مورد پذیرش قرار نخواهد گرفت.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران افزود: تمام گام‌های کوتاه شدن پروسه اخذ پروانه طی شده است و در حال طی شدن است.

وی ادامه داد: اینکه شهرداری در برنامه سوم پنج ساله موظف به هوشمندسازی پروسه صدور پروانه ساخت شده است در حال رخ دادن است.

گلپایگانی گفت: این ضرورت انکار ناپذیر است و حتما رخ می‌دهد.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: بیشترین نارضایتی شهروندان از شهرداری مربوط به حوزه ساخت و ساز نیست و این موضوع به اشتباه از سوی آقای سالاری مطرح شده است.

وی افزود بیشترین نارضایتی مردم از شهرداری به حوزه نگه داشت و تمیزی شهر تهران باز می‌گردد که این آمار از سامانه ۱۳۷ و ۱۸۸۸ استخراج شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول