اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

مشارکت ۱۰ درصدی فعالان مسکن در انتخابات شورایاری‌ها

نایب رئیس ستاد هماهنگی انتخابات شورایاری‌ها از مشارکت ۱۰ درصدی به فعالان مسکن در پنجمین انتخابات شورایاری‌ها خبر داد و گفت: سران سه قوه برای برگزاری انتخابات شورایاری‌ها مجوز داده‌اند.

مشارکت ۱۰ درصدی فعالان مسکن در انتخابات شورایاری‌ها

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، آرش حسینی میلانی، نایب رئیس ستاد هماهنگی شورایاری‌ها در نشست خبری پنجمین دوره از انتخابات شورایاری‌ها اظهارداشت: این انتخابات ۴ مرداد برگزار می‌شود و سران سه قوه که قاضی سراج برگزاری انتخابات را منوط به آن اعلام کرده بود، حاصل شده است و فردا در شورای شهر رییس شورا آن را بیان می‌کند.

وی افزود: بیش از ۱۲ هزار نفر واجد شرایط در انتخابات بوده و به عنوان کاندیدا تایید شدند و تنها ۹۸ نفر صلاحیت آنها احراز نشد.

نایب رئیس ستاد هماهنگی شورایاری‌ها ادامه داد: ۲۳ درصد از تایید صلاحیت شده‌ها جز اصناف، ۴درصد زنان خانه‌دار، ۱۰ درصد فعالان مسکن، ۲درصد دانشجو، ۱۵ درصد کارمند دولت، ۵ درصد وکلا، ۵درصد پزشکان و ۲ درصد کارمندان شهرداری بوده‌اند.

میلانی خاطر نشان کرد: تنها در دو محله قصر فیروزه و زینبیه به دلیل اینکه تعداد داوطلبین به حد نصاب نرسیده و از لحاظ تقسیمات نیز در فرمانداری عکسهای وجود دارد انتخابات برگزار نمی‌شود و تاریخ آن به زمان بعد موکول شده است.

وی این خاطر نشان کرد: دستورالعمل های تبلیغاتی برای انتخابات را نیز ستاد اجرایی انتخابات اعلام کرده و آنچه مورد تاکید است رعایت انضباط شهری بوده و باید مکان‌هایی که زیباسازی تأمین کرده و تبلیغ در آن صورت گیرد تا آلودگی محیطی ایجاد نشود.

نایب رئیس ستاد هماهنگی شورایاری ها کاندیداها گفت: کاندیداها باید مقررات رسمی کشور را برای تبلیغات رعایت کنند و این مسئله هم در فضای مجازی و هم فضای حقیقی باید مورد توجه قرار گیرد.

میلانی تأکید کرد: در سرای محلات محل‌هایی برای الصاق تبلیغات در نظر گرفته شده و در برخی از مناطق که تمایل به تبلیغات لیستی داشته‌اند باید این نکته مورد توجه باشد که تبلیغات آنها سبب توهین به طرف مقابل نشود همچنین شهرداری نمی‌تواند هیچ تبلیغاتی برای کاندیداها انجام دهد و تنها تبلیغات باید در زمینه افزایش مشارکت مردم باشد.

وی گفت: اینکه گفته می‌شود ۷۰ تا ۸۰  ثبت نام کنندگان را احزاب تشکیل می‌دهند این‌چنین نیست و اگر این موضوع صدق داشته باشد قطعا تحول عمده در نظام صنفی روی داده است!

میلانی گفت: هزینه انتخابات آنچه در شورای شهر در سال ۹۷ تصویب شد ۶ میلیارد تومان است و حرکت در شورای شهر همگی بر مبنای شفافیت بوده و در سال ۹۸ بودجه مستقیمی در این زمینه در نظر گرفته نشده و اگر بودجه بیشتری مترتب شود باید اقدامات لازم را در نظر بگیریم.

نایب رئیس ستاد هماهنگی شورایاری‌ها خاطرنشان کرد: خبری در مورد سرقت اسناد آدرس ساختمان شورایاری‌ها ندارم و این موضوع باید به صورت رسمی تایید شود که من آن را تایید نمی‌کنم.

وی در مورد حضور کارمندان شهری در انتخابات گفت: به کارمندان شهرداری تأکید شده در منطقه‌ای که مشغول فعالیت هستند نباید کاندید شوند البته این امکان برای فعالیت آنها در سایر مناطق وجود دارد همچنین به طور مثال برای کارمندی که در شرکت کنترل کیفیت هوا و یا در مورد مترو می‌کند اینچنین نیست و محدودیت برای کارمندانی است که در بخش‌های خدماتی مشغول‌اند.

نایب رئیس ستاد هماهنگی شورایاری ها از قرار دادن دو صندوق یکی در کلیسای منطقه ۳ برای ارامنه و دیگری در ۳۰ تیر در مدرسه زرتشتیان جهت همبستگی بیشتر در انتخابات خبر داد و گفت: صندوق‌های سیار به دلیل اینکه انتخابات الکترونیکی برگزار می شود نداریم البته دوستان و قرار است برای تعدادی از بیمارستانها در نظر گرفته شود.

 انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول