اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

۷۰ درصد واردات صنعتی توسط پژوهشگران داخلی قابل تأمین است/ دیگر از دلارهای نفتی بادآورده خبری نیست

معاون وزیر صنعت گفت: دانشگاه‌ها باید خود را با ویژگی‌های دانشگاه‌های نسل جدید وفق دهند و به مرحله کارآفرینی برسند زیرا در غیر این صورت دولت پول مفت ندارد که به استاد بدهد و فقط شاهد افزایش بار علمی بدون کاربرد در صنعت و اشتغال باشد و از دلارهای نفتی بادآورده هم دیگر خبری نیست.

۷۰ درصد واردات صنعتی توسط پژوهشگران داخلی قابل تأمین است/ دیگر از دلارهای نفتی بادآورده خبری نیست

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، قبادیان معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت در نشست نقش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در تأمین دانش و فناوری مورد نیاز ساخت داخل اظهار داشت: هشداری متوجه صنعت و دانشگاه‌هاست که تا ۱۵ سال آینده اغلب رشته‌ها کاربرد لازم در صنعت را ندارند و‌ باید صنعت و دانشگاه به هم نزدیک شوند.

وی ادامه داد: اگر معیار توسعه دانش فقط چاپ‌ مقاله باشد دانشگاه‌های ایران رتبه ۱۵ یا ۱۶ را در این زمینه در اختیار دارند.

به گفته وی، ۷۰ درصد واردات صنعتی به صورت محصول و دانش فنی توسط دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و نخبگان قابل رفع است و شاید این موضوع در کوتاه‌مدت شدنی نباشد اما در یک بازه زمانی مشخص امکانپذیر است.

وی ادامه داد: همانطور که رهبری در دیدار با دانشجویان اعلام کردند که از مونتاژکاری باید به سمت نوآوری حرکت کنیم و بازه زمانی ۱۰ ساله را برای منظور پیش‌بینی کردند.

به گفته وی، دانشگاه‌ها باید خود را با ویژگی‌های دانشگاه‌های نسل جدید وفق دهند و به مرحله کارآفرینی برسند زیرا در غیر این صورت دولت پول مفت ندارد که به استاد بدهد فقط شاهد افزایش بار علمی بدون کاربرد در صنعت و اشتغال باشد و از دلارهای نفتی بادآورده هم دیگر خبری نیست.

نشست نقش وزارت علوم، تحقیقات فناوری در تأمین دانش و فناوری مورد نیاز ساخت داخل در نمایشگاه فرصت‌های داخل و رونق تولید در محل نمایشگاه‌های دائمی بین‌المللی تهران برگزار شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول