اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

صدور مجوز ارسال پلاسما در دومین پایگاه انتقال خون مازندران

مدیرکل انتقال خون مازندران گفت: امکان ارسال پلاسما برای تولید داروهای مشتق از پلاسما در پایگاه ساری فراهم بود که کیفیت پلاسمای تولیدی انتقال خون آمل توسط بازرسان وزرات بهداشت اتریش نیز مورد تایید قرار گرفت و این امکان فراهم شد.

صدور مجوز ارسال  پلاسما در دومین پایگاه انتقال خون مازندران

اسماعیل پوریانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: چند سال گذشته برای تولید فاکتورهای خونی مجبور به پرداخت هزینه‌های میلیونی و خریداری از سایر کشورها بودیم که در چند سال اخیر با استفاده از پلاسمای مازاد امکان آن فراهم شده است.

وی افزود: امکان ارسال پلاسما برای تولید داروهای مشتق از پلاسما در پایگاه ساری فراهم بود که  کیفیت پلاسمای تولیدی انتقال خون آمل توسط بازرسان وزرات بهداشت اتریش نیز مورد تایید قرار گرفت.

مدیرکل انتقال خون مازندران اضافه کرد: مجوز ارسال پلاسمای مازاد بر مصرف بیمارستان‌ها به منظور تهیه داروهای مشتق از این ماده حیاتی در پایگاه انتقال خون آمل، به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین پایگاه‌های اقماری انتقال خون مازندران به کشور اتریش صادر شد.

این مسؤول تصریح کرد: در آینده‌ای نزدیک این مهم در بابل نیر انجام خواهد شد که با این اقدام از خروج میلیون ها دلار ارز جلوگیری می‌شود.

پوریانی خاطرنشان کرد: با تحقق این مهم فاکتورهای خونی با قیمت پایین‌تری در اختیار بیماران قرار می‌گیرد.

وی در پایان با اعلام اینکه پلاسما در تولید داروهای مهم و حیاتی برای بیماران کاربرد مهمی دارد، گفت: داروهای مشتق از پلاسما در درمان سوختگی‌های شدید، بیماری‌هایی مانند هموفیلی، نقص سیستم ایمنی بدن و بسیاری دیگر از بیماری‌‌های خودایمنی کاربرد دارد.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول