اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

از عملی شدن وعده وزیر ورزش تا درخشش شمشیرباز مازنی در مسابقات قهرمانی جهان

تاریخ‌ساز شدن عابدینی در مسابقات شمشیربازی قهرمانی جهان، انجام عمل موفقیت‌آمیز امیرمحمد رضایی فرنگی کار محمودآبادی، لیگ برتر فوتسال کشور و توقف شهروند در ساری در این مسابقات سر فصل اخبار ورزشی مازندران طی 10 روز گذشته است.

از عملی شدن وعده وزیر ورزش تا درخشش شمشیرباز مازنی در مسابقات قهرمانی جهان

خبرگزاری فارس مازندران ـ سرویس ورزشی/ در 10 روز گذشته در ورزش استان مازندران اتفاقات زیادی رخ داد که ما در این گزارش به خلاصه‌ای از این اتفاقات می‌پردازیم.

لیگ برتر فوتسال کشور / توقف شهروند در ساری

تیم فوتسال شهروند ساری در سومین هفته از رقابت های لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور عصر سه شنبه 25 تیرماه 98 در خانه برابر فرش آرات مشهد با تساوی 3 بر 3 متوقف شد.

ساروی‌ها در دو هفته ابتدایی لیگ نیز به یک شکست و یک برد دست یافته بودند و حالا در دومین دیدار خانگی فصل جدید موفق نشدند در برابر هواداران پرشورشان به برتری دست پیدا کنند و در نهایت برابر میهمان خود متوقف شدند.

شهروند ساری در پایان هفته سوم با چهار امتیاز در رده نهم جدول رده‌بندی لیگ برتر فوتسال کشور قرار گرفت.

عمل موفقیت‌آمیز امیرمحمد رضایی فرنگی کار محمودآبادی

با پیگیری‌های خبرگزاری فارس، امیرمحمد رضایی کشتی‌گیر محمودآبادی که از ناحیه گردن دچار آسیب‌دیدگی شده بود و این موضوع نگرانی جامعه ورزش را در پی داشت، توسط دکتر علیرضا بصام‌پور عضو کمیته درمان فدراسیون پزشکی ورزشی تحت عمل جراحی موفقیت‌آمیز قرار گرفت.

غلامرضا نوروزی رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی در این باره گفت: فدراسیون پزشکی ورزشی مفتخر است که خود را خادم تمامی ورزشکاران سراسر کشور می‌داند و هر کجا ورزشکاری نیاز به پیگیری درمان داشته باشد برابر قوانین و مقررات، کوتاهی نخواهیم کرد.

وی افزود: برابر وظیفه خویش و به دنبال تاکید وزارت ورزش و جوانان به سرعت پیگیر درمان امیرمحمد رضایی شدیم و خوشبختانه امروز( پنج شنبه) عمل جراحی این کشتی‌گیر با موفقیت انجام شده است.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی در پایان عموم ورزشکاران سراسر کشور را به عضویت در کمیته خدمات درمانی فدراسیون پزشکی ورزشی فراخواند و یادآور شد: فدراسیون پزشکی ورزشی در صورت عضویت ورزشکاران در کمیته خدمات درمانی این فدراسیون، به بهترین شکل خدمات لازم را به ورزشکاران آسیب دیده ارائه می کند.

تساوی تیم ملی بزرگسالان با تیم ملی امید با گلزنی رزاق پور

دیدار دوستانه تیم‌های ملی فوتبال بزرگسالان و امید کشورمان در ورزشگاه آزادی به تساوی به پایان رسید.این مسابقه یک بر یک برابر شد که دانیال اسماعیلی‌فر و محمد کریمی دو بازیکن ساروی برای تیم ملی بزرگسالان بازی کردند و محمد آقاجانپور بابلی و ابوالفضل رزاق‌پور قائم‌شهری هم برای تیم ملی امید به میدان رفتند. ابوالفضل رزاق‌پور تک‌گل تیم امید را وارد دروازه تیم بزرگسالان کرد.

رقابت‌های کشتی آزاد خردسالان مازندران/ جام در ساری باقی ماند

 رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی خردسالان مازندران در سالن سیدرسول حسین ساری برگزار شد؛ در نتیجه تیمی شهرستان ساری با 136 امتیاز قهرمان شد. شهرستان‌های قائم‌شهر و جویبار به ترتیب دوم و سوم شدند. نتایج اوزان مختلف بدین ترتیب است؛

 ۳۲ کیلوگرم مقام اول: اهورا خاطری(ساری) مقام دوم: سیروان کاوسی(کلاردشت) مقام سوم مشترک: رضا گوران(قائم‌شهر)ـ امیرمحمد سیفی(بابل)

 ۳۵ کیلوگرم مقام اول: علی‌اکبر رمضانی(جویبار) مقام دوم: محمدرضا رگنی(قائم‌شهر) مقام سوم مشترک: آرمین تقی‌پور(قائم‌شهر) ـ امیررضا زبردست(سلمانشهر)

 ۳۸ کیلوگرم  مقام اول: عرفان دیوسالار(محمودآباد) مقام دوم: ارشیا دوانلو(ساری الف) مقام سوم مشترک: ایلیا شیروانی(قائم‌شهر) ـ مهدی حسین زاده(فریدونکنار)

  ۴۱ کیلوگرم مقام اول: محمدسامان خرم کاه(جویبار) مقام دوم: ماهان کاوسی(کلاردشت) مقام سوم مشترک: ابوالفضل پولادی(چالوس) ـ کامران فضلی(سهمیه بهشهر)

 ۴۴ کیلوگرم مقام اول: سینا خلیلی(زیرآب) مقام دوم: امیرحسین محمدی(فریدونکنار)  مقام سوم مشترک: ایلیا کاوه(آمل) ـ امیرحسین مختارپور(بهشهر)

 ۴۸ کیلوگرم مقام اول: محمدرضا قاسمی(بابل) مقام دوم: محمدحسین حبیب زاده(بابلسر) مقام سوم مشترک: امیرمحمد خلیل نژاد(زیرآب) ـ امیرحسین نادعلی پور(ساری الف)

 52 کیلوگرم  مقام اول: ابوالفضل حسینی(چمستان) مقام دوم: محمدرضا بزرگ پور(امیرکلا) مقام سوم مشترک: شادمهر یزدانی(جویبار) ـ الله وردی علی تبار (بندپی شرقی)

 57 کیلوگرم: مقام اول: ابوالفضل نوربخش (محمودآباد) مقام دوم: ابراهیم مشایخ صالحانی (نور) مقام سوم مشترک: علی محمد چراغی (ساری الف) ـ  کیارش قزوینی(نوشهر)

 62 کیلوگرم مقام اول: پارسا شجاع شفیعی(عباس آباد) مقام دوم: پیمان ساداتی(نور) مقام سوم مشترک: مهربد علیزاده (ساری الف) ـ ابوالفضل مولایی(سهمیه عباس آباد )

 68 کیلوگرم مقام اول: ابوالفضل ملکی(آمل) مقام دوم: محسن محمدنژاد(بابلسر) مقام سوم مشترک: مهدی محبت زاده(سوادکوه شمالی) ـ طاها فدایی(ساری الف)

 75 کیلوگرم مقام اول: غلامرضا شریف زاده(عباس آباد) مقام دوم: ابوالفضل هاشمی پور(بابل) مقام سوم مشترک: مهیار شکریان(بهشهر) ـ امیرحسین داوری(قائمشهر)

 85  ـ 75 کیلوگرم  مقام اول: پوریا یعقوبی(ساری الف) مقام دوم: ایلیا رعیت‌پرور(قائم‌شهر) مقام سوم مشترک: سجاد علیزاده(گتاب) ـ ابوالفضل فاندر(چالوس)

 

قاضی به نساجی پیوست

نساجی یکی از بازیکنان تهاجمی نام آشنای فوتبال ایران را به خدمت گرفت. محمد قاضی، مهاجم فصل گذشته پیکان با امضای قراردادی یک‌ساله به نساجی مازندران پیوست.
این بازیکن در تیم‌های شاخص فوتبال ایران همچون ذوب آهن اصفهان و پرسپولیس و استقلال تهران سابقه بازی دارد.

برگزاری مجمع انتخابات هیأت تنیس مازندران با ابقای لطفیان

با رای اعضای مجمع، انتخابات هیأت تنیس استان مازندران برگزار و دکتر لطفیان در کرسی ریاست این هیأت ابقاء شد.

با حضور مجید شایسته سرپرست فدراسیون تنیس، مسعود رمضانی معاون توسعه منابع و پشتیبانی، عادل عالیشان سرپرست معاونت توسعه امور ورزشی اداره کل ورزش و جوانان و اعضای مجمع هیأت تنیس مازندران، انتخابات این هیات برگزار و دکتر لطفیان با کسب ۱۴ رای از ۱۴ رای ماخوذه در سمت خود ابقاء شد.

 

عابدینی در مسابقات شمشیربازی قهرمانی جهان برای ایران تاریخ‌ساز شد

مجتبی عابدینی کاپیتان تیم ملی شمشیربازی کشورمان که به مرحله نیمه‌نهایی مسابقات قهرمانی جهان در مجارستان راه پیدا کرده بود، در این مرحله برای صعود به فینال مقابل زاتمازی، نماینده میزبان قرار گرفت که در نهایت 15 بر 8 شکست خورد تا در نهایت به مدال برنز برسد.
این نخستین مدال شمشیربازی ایران در مسابقات قهرمانی جهان محسوب می‌شود تا سبب شود عابدینی تاریخ ساز شود.

رقابت‌های دسته اول دوچرخه سواری کشور ـ  بابل/صفری در تایم تریل سوم شد

یک رکاب‌زن مازندرانی روی سکو، در مسابقات تایم تریل دوچرخه‌سواری دسته اول کشور قرار گرفت.

علیرضا صفری سوم شد تا مازندران که در بابل میزبانی را عهده دار است در زمره مدال‌آوران باشد.

نفرات برتر مسابقه تایم تریل انفرادی بابل:

 ۱.حامد عبادی پدافند هوایی
۲.حسن سیف الهی فرد سایکلینگ تبریز
۳.علیرضا صفری  چمپیون مازندران

این مسابقات در مسیر ۱۲ کیلومتر با۶۰ نفر تعداد نفرات شرکت‌کننده و تعداد تیم‌های شرکت‌کننده ۲۶ تیم به میزبانی مازندران برگزار شد.

نقره نریمانی در رقابت‌های پاراتکواندوی قهرمانی آسیا ـ اردن

پاراتکواندوکار نکایی در تنها مسابقه‌ای که برای کسب مدال در رقابت‌های آسیایی اردن انجام داد شکست خورد و نقره گرفت.

احمد نریمانی پاراتکواندوکار وزن 75+ کیلوگرم (K42) در فینال رقابت‌های آسیایی به مصاف "عزیزجان ماراسولو" از ازبکستان رفت و 24 بر 20 نتیجه را واگذار کرد تا بر سکوی قهرمانی بایستد.

در برخی از اوزان این مسابقات نظیر همین وزن، مسابقات فقط میان دو نفر برگزار شد که نریمانی این بار نایب قهرمان شد.

نفرات برتر دومین روز لیگ کاراته وان دختران ایران / دختران مازندرانی پر از مدال

دومین روز لیگ کاراته وان دختران ایران در رده سنی نونهالان و ۲ وزن نوجوانان پیگیری شد و نفرات برتر معرفی شدند که نمایش چشمگیر دختران مازنی را در اوزان مختلف می‌بینید:

رده سنی نونهالان: وزن ۳۵- کیلوگرم: ۱. زهرا رضازاده از اصفهان ۲. صبا دشتی از مازندران ۳. غزل فتحی چشمه از لرستان و مهسا ندیم از تهران

وزن ۴۰- کیلوگرم: ۱. آوا برزگر از مازندران ۲. سونیا میرزایی از لرستان ۳. مهرناز عزت آبادی از کرمان و هستی صالحی از مازندران

وزن ۴۵- کیلوگرم: ۱. هلیا کماسی از تهران ۲. سیده فاطمه آروئی حسینی از مازندران ۳. هستی قیاسوند از تهران و بیوسا ایمانی از مازندران

وزن ۵۰- کیلوگرم: ۱. مهدیه مسیبی از مازندران ۲. مینا محمدخانی از همدان ۳. ملینا شریفی از تهران و پوران دخت سجادی از ایلام

وزن ۵۰+ کیلوگرم: ۱. الینا صفاجو از سمنان ۲. مورا امجدی از کردستان ۳. آناهیتا جمشیدی از ایلام و پریا علیزاده از مازندران

رده سنی نوجوانان/ وزن ۴۲- کیلوگرم: ۱. محدثه غلام حسینی از قزوین ۲. حانیه اصغری از مازندران ۳. لعیا میرشکاری از کرمان و کوثر نوری از سیستان و بلوچستان

وزن ۴۷-کیلوگرم: ۱. فاطمه زهرا سعیدآبادی از کرمان ۲. فاطمه قلعه از کرمانشاه ۳. پریا کریمی از خوزستان و سیده محبوبه جعفری از مازندران

هفته دوم دور برگشت لیگ دسته اول کشتی آزاد کشور/پاس ارک کیان نکا صعود کرد

پاس ارگ‌کیان نکا مسابقه آخر خود در مسابقات لیگ دسته یک کشتی کشور را هم با برد پشت سر گذاشت.
 بدین ترتیب تیم پاس ارگ کیان نکا تمام دیدارهای رفت و برگشت خود را با برد سپری کرد و اولین تیم صعود کننده به جمع ۴ تیم دسته یک کشور شد.

در دومین دیدار از هفته دوم از دور برگشت لیگ دسته یک کشتی آزاد باشگاه های کشور تیم پاس ارگ کیان نکاء مقابل تیم آسانسور و پله برقی بهران البرز به پیروزی دست یافت.

 دومین دیدار هفته دوم از دور برگشت لیگ دسته یک کشتی آزاد باشگاه های کشور در گروه دوپ در شهر کرج برگزار شد و در پایان پاس ارگ کیان نکاء با نتیجه 7 بر 3 تیم آسانسور و پله برقی بهران البرز را شکست داد.

مازندران تیم سوم ۴ در ۵۰ متر آزاد قهرمانی کشور شد

یک عنوان تیمی حاصل کار شناگران مازنی در کرمانشاه بود‌. تیم ۴ در ۵۰ متر آزاد تیمی مازندران روی سکوی سوم مسابقات کشوری قرار گرفت.

این تیم متشکل از ابوالفضل نوربخش از قائمشهر، ابوالفضل غلامعلی پور از بابلسر، مانی رستم نژاد از قائم‌شهر و مصطفی آلگون از ساری عنوان سوم مسابقات شنای مسافت کوتاه را در قهرمانی کشور بدست آوردند.

رقابت‌های کاراته بزرگسالان آسیا- ازبکستان/رزیتا فینالیست شد

شانزدهمین دوره مسابقات کاراته قهرمانی آسیا از صبح امروز (جمعه) به میزبانی کشور ازبکستان آغاز شده است که در ادامه نخستین روز از مسابقات قهرمانی آسیا در وزن 61- کیلوگرم بانوان رزیتا علیپور در نخستین مبارزه خود به مصاف نماینده هنگ کنگ رفت و این دیدار با نتیجه یک برصفر به سود نماینده کشورمان به پایان رسید"وان یو چویی" مدال نقره قهرمانی آسیا ۲۰۱۷ را در کارنامه خود دارد.

 در دور دوم نیز نماینده کشورمان به مصاف کاراته‌کایی از کشور فیلیپین رفت و در پایان این دیدار با نتیجه یک برصفر به سود علیپور به پایان رسید. 

در دور سوم این رقابت‌ها علیپور به مصاف نماینده ژاپن رفت و این دیدار با نتیجه تساوی صفر بر صفر تمام شد و در نهایت در هانتی علیپور برنده این دیدار معرفی شد. "آیامی موریگوچی" مدال برنز کاراته وان  در سال ۲۰۱۹، مدال برنز قهرمانی مسابقات آسیا در سال ۲۰۱۷، مدال نقره امیدهای آسیا در سال ۲۰۱۶ و مدال نقره امیدهای جهان در سال ۲۰۱۵ را در کارنامه خود دارد. 

با این حساب و با برتری رزیتا علیپور مقابل آیامی "موریگوچی ژاپنی" علیپور فینالیست شد و فردا(شنبه) برای کسب مدال طلا به مصاف "یین ژیااویان" چینی خواهد رفت.

انتهای پیام/۸۶۰۵۹/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول