اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

سند ۲۰۳۰ و اف.ای.تی.اف کاپیتولاسیون مدرن است

امام جمعه سلطانیه با اشاره به سالروز تصویب کاپیتولاسیون و با بیان اینکه این قانون استقلال و عزت ایران را بین می‌برد، گفت: سند ۲۰۳۰ و اف.ای.تی.اف کاپیتولاسیون مدرن است که با عزت و استقلال کشور در تعارض است.

سند ۲۰۳۰ و اف.ای.تی.اف کاپیتولاسیون مدرن است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام سید عمران حسینی نسب در خطبه های نماز جمعه با توصیه به تقوا و کوچک نشمردن گناه اظهار کرد: انسان نباید در ارتکاب گناه به صغیره یا کبیره بودن گناه توجه کند، بلکه توجه او باید به این باشد که در مقابل خدای عظیم گناه می‌کند.

امام جمعه سلطانیه با اشاره به دیدار ائمه جمعه سراسر کشور با مقام معظم رهبری و تحلیل بیانات ایشان در این دیدار، ایجاد امید در جامعه و پرهیز از ناامید کردن جوانان را از مطالبات رهبر انقلاب اسلامی دانست و گفت: ایجاد یأس و ناامیدی رکن اصلی جنگ نرم دشمنان و از منکرات اجتماعی است.

وی بیان ضعف ها بدون بیان قوت‌های نظام اسلامی را بی انصافی دانست و با بیان اینکه فساد کمش هم زیاد است اما همه را فاسد و دزد نامیدن بی انصافی است، گفت: تشویق و حمایت قوه قضائیه از گزارشگران فساد و برخورد نیروی انتظامی با مساله بی حجابی مصداق امر به معروف و نهی از منکر است و نهادهای دیگر هم به وظیفه قانونی خود عمل کنند.

حسینی نسب حمایت از جریان‌ها و گروه های انقلابی را از دیگر مطالبات مقام معظم رهبری از ائمه جمعه عنوان کرد و با بیان اینکه حمایت از گروه‌های انقلابی به معنای طرد افراد یا گروه‌های دیگر نیست، بلکه چتر نماز جمعه بر سر همه گسترده است، افزود: حمایت از گروه های انقلابی از وظائف نهاد نماز جمعه به عنوان یک نهاد انقلابی است.

امام جمعه سلطانیه اعتقاد به ارزش‌های اسلام و انقلاب و حرکت در مسیر اهداف انقلاب با محوریت ولایت فقیه و ایستادگی در برابر دشمنان را از شاخصه های انقلابی‌گری دانست و تاکید کرد: تداوم انقلاب بستگی به حمایت از گروههای انقلابی است.

وی پیگیری مشکلات و مطالبات مردم را یکی دیگر از توصیه های مقام معظم رهبری به ائمه جمعه عنوان کرد و با بیان اینکه کارهای اجرایی در دست امام جمعه نیست اما مردم به دفتر مراجعه می‌کنند، افزود: پیگیری مطالبات و مشکلات مردم وظیفه است اما مسئولان و ادارات هم در این باره باید بدون تبعیض به وظایف خود عمل کنند.

حسینی نسب با بیان اینکه مردمی بودن امام جمعه و ارتباط با مردم از دیگر توصیه‌های مقام معظم رهبری است، گفت: ارتباط  امام جمعه و مردم باید دو طرفه باشد و این در حالی است که برخی فقط اگر به مشکلی برمی‌خورند به سراغ مسجد و نماز جمعه می آیند.

امام جمعه سلطانیه با اشاره به بدعهدی اروپا و تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی به برداشتن گام‌های بعدی در کاهش تعهدات برجامی گفت: اروپا به هیچ یک از تعهدات یازده گانه خود در برجام عمل نکرده است.

وی با تاکید مجدد بر رعایت حال مردم در برنامه‌های مساجد و پرهیز از مردم آزاری و با بیان اینکه جز اذان آن هم متعارف سایر برنامه‌های مسجد حتی خطبه‌های نماز جمعه و مجالس ختم نباید به بیرون مسجد پخش شود به گلایه برخی از صدای مسجد خصوصا در اذان صبح اشاره کرد و گفت: متولیان مساجد حال مردم را رعایت کنند و البته کسانی هم که از بلندگوهای مساجد و برنامه‌های دینی گله و شکایت دارند؛ از کسانی نباشند که اگر با بلندگو، اذان، قرآن و موعظه و عزاداری اهل بیت علیهم‌السلام را پخش می‌نمایند ناراحت شوند، ولی اگر موسیقی و ساز و آواز باشد، حرف و اعتراضی ندارند و این در حالی است مراسم‌های عروسی تا پاسی از شب تضییع حقوق مردم است.

حسینی نسب با اشاره به سالروز تصویب کاپیتولاسیون و با بیان اینکه این قانون استقلال و عزت ایران را بین می‌برد گفت: سند ۲۰۳۰ و اف.ای.تی.اف کاپیتولاسیون مدرن است که با عزت و استقلال کشور در تعارض است.

انتهای پیام/73002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول