اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

گزارش عملکرد دستگاه‌ها در تخصیص یک درصد بودجه به پژوهش آماده شد/ ۸۲۰ عضو هیأت علمی متقاضی عضویت در کمیسیون تخصصی عتف

دبیر کمیسیون دائمی عتف با تشریح چهار دستورکار جلسه این شورا گفت: تأمین مالی پروژه‌های سامانه ساتپ، عملکرد دستگاه‌ها در تخصیص یک درصد بودجه به پژوهش، پیگیری نظام هماهنگ بودجه و عملکرد پژوهش و درخواست ۸۲۰ نفر برای عضویت در کمیسیون‌های تخصصی شورا مورد بررسی قرار گرفت.

گزارش عملکرد دستگاه‌ها در تخصیص یک درصد بودجه به پژوهش آماده شد/ ۸۲۰ عضو هیأت علمی متقاضی عضویت در کمیسیون تخصصی عتف

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، مسعود برومند معاون پژوهشی و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه جلسه ۱۸۱ کمیسیون دائمی شورای عالی آموزش، تحقیقات و فناوری (عتف) در جمع خبرنگاران با ارائه گزارش جلسه اظهار داشت: در این جلسه امروز چهار دستور کار وجود داشت.

وی ادامه داد: نخست گزارشی از افراد حقیقی که عضو هیأت علمی دانشگاه‌ها و دانش‌بنیان‌ها هستند و برای عضویت در کمیسیون‌های تخصصی شورای عالی عتف اعلام آمادگی کردند ارائه شد. این افراد ۸۲۰ نفر هستند و دبیرخانه عتف تا حداکثر دو هفته دیگر رزومه‌ها را کامل می‌کند و برای کمیسیون‌های تخصصی ارسال خواهد کرد و در نهایت در فرایند دوماهه افراد انتخاب می‌شوند و در مرحله بعد معرفی خواهند شد. 

دبیر شورای عالی عتف ادامه داد: همچنین در این جلسه بند «هـ» تبصره ۹ سامانه ساتپ مورد بررسی قرار گرفت که در مورد میزان بودجه‌ای که در خزانه برای این طرح وجود دارد و از دستگاه‌ها درخواست شد که از شرکت‌های زیرمجموعه خود پیشنهاد و پروپوزال بخواهند و وزارت علوم هم برای ارائه پیشنهاد توسط دانشگاه‌ها اقدام کند.

وی افزود: در دیگر دستورکار این جلسه، گزارش ماده ۵۶ مربوط به یک درصد هزینه دستگاه‌ها و شرکت‌ها که باید برای پژوهش تخصیص یابد بررسی شد. گزارش سال ۹۷ در این باره آماده شده و علاوه بر این تصمیم گرفتیم که در عین حال که گزارش کمّی آماده شده، از کمیسیون تخصصی بخواهیم عملکرد سال ۹۷ را دقیق‌تر ارزیابی کند تا برداشت کیفی از گزارش عملکرد سال ۹۷ هم داشته باشیم. 

برومند تصریح کرد: همچنین در این جلسه موضوع نظام هماهنگ برنامه و بودجه و عملکرد پژوهش و فناوری که در شورای عالی عتف ارائه شده بود نیز بررسی شد که درباره این دستورکار جلساتی با سازمان برنامه و بودجه و دبیرخانه عتف برگزار شده و پیشرفت کار در این جلسه بررسی شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول