اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

آمریکا به گسترش داعش در افغانستان اذعان کرد

وزارت دفاع آمریکا در گزارش به کنگره این کشور اعلام کرد که داعش توانسته در 6 ماه گذشته و در بخش شرقی افغانستان قلمرو خود را گسترش دهد.

آمریکا به گسترش داعش در افغانستان اذعان کرد

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، وزارت دفاع آمریکا در گزارشی به کنگره این کشور اعلام کرد که داعش توانسته در 6 ماه گذشته و در بخش شرقی افغانستان قلمرو خود را گسترش دهد.

پنتاگون افزود: هرچند در مقایسه با طالبان و القاعده، داعش قدرت کمتری دارد، اما توانسته طی سال‌های اخیر مشکلات بسیاری را برای نظامیان افغان و نیروهای آمریکایی در این کشور به وجود آورد.

وزارت دفاع آمریکا در گزارش خود تحت عنوان «ارتقا امنیت و ثبات در افغانستان» تاکید کرد: به رغم فشارهای وارده بر داعش در افغانستان، این گروه توانسته در 6 ماه گذشته مناطقی از شرق افغانستان را به تصرف خود در آورد.

بر اساس این گزارش، هدف داعش در افغانستان نه تنها مبارزه با دولت این کشور است بلکه به دنبال ضربه زدن به آمریکا از خاک این کشور است.

پنتاگون ادامه داد: داعش نیز همانند طالبان به دنبال انجام انفجارهای گسترده بوده و در این زمینه چندین حمله را در نقاط مختلف افغانستان طراحی کرده است.

داعش در افغانستان از سال 2015 اعلام وجود کرده و بسیاری از مقامات افغانستان اعلام کردند که داعش در افغانستان ریشه خارجی داشته و رشد نخواهد کرد.

اما بسیاری از مقامات کشورهای همسایه افغانستان از جمله روسیه به خطر رو به رشد داعش در این کشور اشاره کرده و آن را تهدیدی جدی برای امنیت ملی خود عنوان کردند.

انتهای پیام/ ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول