اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

طرح اکرام ایتام در سمنان 20 ساله شد

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان گفت: طرح اکرام به‌عنوان موفق‌ترین طرح در مجموعه طرح‌های مشارکت محور کمیته امداد که از سال 1378 کلید خورده است، در سمنان 20 ساله شد.

طرح اکرام ایتام در سمنان 20 ساله شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان سمنان، محسن مسعودیان‌راد گفت: طرح اکرام ایتام کمیته امداد که دارای ریشه‌های عمیق اعتقادی در آیات و روایات و سیره ائمه معصومین (س) است، از سال 1378 کلید خورده است و اکنون در سال 1398، در آستانه 20 سالگی طرح اکرام قرارگرفته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: با عنایت به این موضوع، طرحی با شعار «20 سال همراهی کریمانه» و باهدف گرامیداشت این سال و تجلیل از همراهی مقدس حامیان طرح اکرام در طی این 20 سال در دست اقدام است.

مسعودیان‌راد به مجموعه برنامه‌هایی پیش‌بینی‌شده برای گرامیداشت این طرح کریمانه اشاره کرد و گفت: برگزاری جشن ویژه بیست‌سالگی طرح اکرام باهدف تجلیل از حامیان با برنامه‌های متنوع و اثرگذار و دعوت از هنرمندان کشوری، طراحی و رونمایی از نشان ویژه امسال، بهره‌گیری از نشان فوق در تمامی تبلیغات، برنامه‌ها باهدف تبلیغ طرح اکرام و توسعه مشارکت‌های عمومی و رونمایی از تمبر و تندیس ویژه امسال با نشان فوق در دستور کار قرار دارد.

طرح اکرام ایتام از سال 78 باهدف حمایت از کودکان یتیم و تأمین نیازمندی‌های آنان در زمینه‌های معیشتی، تحصیلی، درمان آغاز شد.

در این طرح، افراد نیکوکار با پذیرفتن و تقبل حمایت مالی از یک یا چند یتیم در طول سال نسبت به رفع مشکلات مادی و معنوی آنان در قالب کمک به یتیم خاص، کمک به دانش‌آموز خاص، کمک به دانشجوی خاص و اقدام می‌کنند.

افراد حقیقی یا حقوقی که در این طرح «حامی» نامیده می‌شوند با مراجعه به کمیته امداد امام (ره) یا درگاه‌های الکترونیک و تکمیل فرم اعلام همکاری، آمادگی خود را جهت تحت حمایت گرفتن یک یا چند کودک یتیم اعلام می‌کنند.

مدت حمایت حداقل یک سال بوده که طی آن حامی به‌صورت ماهیانه مبلغ تعهد شده خود را به شماره‌حساب کمیته امداد امام (ره) محل سکونت یتیم با شناسه واریز مخصوص یتیم واریز می‌کند.

حامیان می‌توانند با هماهنگی کمیته امداد امام (ره) از محل سکونت ایتام موردنظر بازدید کرده و نسبت به رفع دیگر مشکلات آنان نیز اقدام نمایند. بدیهی است گزارش‌های دوره‌ای مربوط به نحوه و میزان وجوه واریزی توسط حامیان جهت آگاهی آنان ارسال می‌شود.

وجوه واریزی توسط حامیان فقط برای ایتام انتخاب‌شده از سوی آنان و با توجه به نیت حامیان هزینه شده و چنانچه علاوه بر مبلغ تعهد شده ماهانه، حامیان گرامی مبالغ بیشتری به‌حساب کمیته امداد امام (ره) یا ایتام واریز نمایند، با لحاظ کردن نیت و خواسته حامیان هزینه خواهد شد.

انتهای پیام/2249/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول