اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

بازیگر نقش «الویس پریسلی» انتخاب شد

«آستن باتلر» در نقش «الویس پریسلی» در فیلم زندگی‌نامه‌ای سلطان موسیقی «راک اند رول» به کارگردانی «باز لورمان» ظاهر می‌شود.

بازیگر نقش «الویس پریسلی» انتخاب شد

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس به نقل از ورایتی، پس از تست‌های متعدد بازیگری، بالاخره «آستن باتلر» برای ایفای نقش «الویس پریسلی» در فیلم بلند لورمان محصول کمپانی برادران وارنر انتخاب شد.

 

«آستن باتلر» در نقش «الویس پریسلی» در فیلم زندگی‌نامه‌ای سلطان موسیقی «راک اند رول» به کارگردانی «باز لورمان» ظاهر می‌شود.

پس از تست‌های فراوان که روی تک تک هنرپیشه‌ها با گریم کامل انجام شد تا نزدیک‌ترین شخصیت از نظر ظاهری و فیزیکی به پریسلی انتخاب شود و در کنار «تام هنکس» که در نقش مدیر برنامه سلطان راک اند رول بازی می‌کند، به ایفای نقش بپردازد.

«باز لورمان» کارگردان این فیلم می‌گوید: می‌دانستم که اگر نتوانم آن شخصیتی را که باید در نقش پریسلی بازی کند و دقیقا از نظر فیزیکی و قابلیت صدایی و حتی آسیب‌پذیری درونی شبیه به این هنرمند باشد پیدا کنم، نمی‌توانم این فیلم را بسازم. من در پروسه انتخاب بازیگر این افتخار را داشتم که با طیف وسیعی از هنرپیشه‌های توانمند ارتباط داشته و مراحل تست را با آن‌ها انجام دادیم. قبلا تعریف بازی و توانایی «آستن باتلر» بویژه در بازی‌اش در نقش مقابل «دنزل واشنگتن» در تئاتر «مرد یخی می‌آید» در برادوی را شنیده بودم و پس از تست‌های مختلف به توانایی او پی بردم و اطمینان حاصل کردم که او همان کسی است که می‌تواند نقش یکی از تاثیرگذارترین و بزرگ‌ترین اسطوره‌های موسیقی جهان را به خوبی ایفا کند.

لورمان فیلم‌نامه این پروژه را با همکاری «کرِگ پییِرس» نوشته است. این فیلم داستان ارتباط کاری «الویس پریسلی» با «تام پارکر» مدیر برنامه‌اش که «تام هنکس» نقشش را ایفا می‌کند را روایت می‌کند و اینکه چطور خواننده جوان از یک زندگی فقیرانه به ستاره‌ای اسطوره‌ای که روند موسیقی را تغییر داد، بدل می‌شود.

این فیلم اولین فیلم پس از فیلم بلند و معروف لورمان با عنوان «گَتسبی بزرگ» با بازی «لئوناردو دی‌کاپریو» است. البته او اخیرا سریالی با عنوان «پایین رفتن» برای نت‌فلیکس ساخته است.

این کارگردان فیلمبرداری پروژه را برای هماهنگی با برنامه کاری «تام هنکس» که برای پاییز فیلمبرداری فیلمی با عنوان «اخبار جهان» به کارگردانی «پل گرین‌گرَس» را در برنامه کاری خود دارد، برای اول سال 2020 برنامه‌ریزی کرده است.

بازی در فیلم‌های «روزی روزگاری» کوئنتین تارانتینو و زامبی کمدی «مرده نمی‌میرد» ساخته جیم جارموش از سوابق هنرپیشگی آستن باتلر است.

اِلویس آرون پریسلی متولد  ۸ ژانویه سال ۱۹۳۵ میلادی خواننده و هنرپیشهٔ آمریکایی بود. او به عنوان یکی از چهره‌های شاخص هنری سده بیستم شناخته می‌شود. به‌طور معمول از پریسلی با لقب «سلطان راک اند رول» یا به اختصار «سلطان» یاد می‌شود. پریسلی از سال ۱۹۵۶ به‌ بعد با اجرای ۴۵ ترانه با فروش بیش از یک میلیون نسخه و با بازی در ۳۳ فیلم سینمایی، به موفقیت کم‌نظیر دست یافت. مرگ این هنرمند در سن ۴۲ سالگی باعث فروش مضاعف آثارش شد. فروش بین ۶۰۰ میلیون تا یک میلیارد نسخه از آثار، نام او را در کنار گروه بیتلز در فهرست پرفروش‌ترین هنرمندان موسیقی تاریخ قرار می‌دهد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول