اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

کشف دایناسور جدید با نوکی شبیه به اردک

دانشمندان موفق به شناسایی یک گونه جدید از دایناسورها شده‌اند که نوکی شبیه به اردک دارد و از قدیمی‌ترین گونه‌های این نوع حیوان ماقبل تاریخ محسوب می‌شود.

کشف دایناسور جدید با نوکی شبیه به اردک

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از نیواطلس، دانشمندان موفق به شناسایی یک گونه جدید از دایناسورها شده‌اند که نوکی شبیه به اردک دارد، اگر چه این نوع دایناسور به اندازه برخی گونه‌های دیگر آن مانند تیرانوسائوروس ها شهرت ندارد، اما از جمله گونه های گیاهخوار دایناسورها محسوب می شود که در پایان دوره مزوزوئیک زندگی می کرده است.

عضو جدید این گونه از دایناسورها ، Aquilarhinus palimentus نام گذاری شده و دارای جمجمه ای کوچک و نوکی شبیه به اردک است، نخستین نمونه های دایناسور مذکور در دهه 80 در پارک ملی بیگ بند تگزاس کشف شد.

 متخصصان دانشگاه تگزاس که گونه جدید این دایناسور را شناسایی کرده اند از ویژگی های خاص جمجمه آن خبر داده اند و می گویند آرواره های پایینی گونه جدیدی نیز با گونه های قبلی شناسایی شده تفاوت دارد. در حالی که آرواره های گونه های قبلی عموما یو شکل بوده اند، آرواره های گونه های جدید عموما دبلیو شکل هستند.

محل زیست اولیه دایناسورهای مذکور در منطقه ای بوده که حالا به کویر چیهواوان مبدل شده است و آنها در زمان زندگی در 80 میلون سال قبل از انواع سبزی تغذیه می کردند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول