اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

رشد اقتصادی چین به کمترین میزان در 27 سال گذشته رسید

در پی جنگ تجاری با آمریکا، رشد اقتصادی چین در سه ماهه دوم سال جاری با ثبت رقم 6.2 درصد به کمترین میزان در 27 سال گذشته رسید.

رشد اقتصادی چین به کمترین میزان در 27 سال گذشته رسید

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل دویچه وله، اطلاعات سازمان آمار ملی چین نشان می‌دهد رشد تولید ناخالص داخلی این کشور در سه ماهه دوم سال جاری به 6.2 درصد کاهش یافته که کمترین میزان در 27 سال گذشته محسوب می‌شود.

چین در سه ماهه نخست سال جاری رشد 6.4 درصدی را به ثبت رسانده بود.

افت رشد اقتصادی چین که از سال 1992 تا کنون بی‌سابقه بوده از نظر پایین بودن بی‌سابقه بوده است نشان دهنده تشدید فشار در نتیجه جنگ تجاری با آمریکا در این کشور است.

از دیگر دلایل کاهش رشد اقتصادی چین، کاهش تقاضا برای کالاهای چینی در دیگر نقاط جهان نیز به شمار می‌رود. 

یک کارشناس چینی می‌گوید: شرایط اقتصادی هم در داخل هم در خارج چین همچنان مساعد نیست چرا که رشد اقتصاد جهانی در حال کاهش است  و بی‌ثباتی‌ها و عدم اطمینان خارجی رو به گسترش گذاشته است.

چین در سال 2018 رشد 6.6 درصدی را تجربه کرد و دولت این کشور پیشتر اعلام کرده بود رشد اقتصادی سال جاری بین 6 تا 6 و نیم درصد خواهد بود که رقم کنونی در این محدوده قرار دارد.

آمار کاهش رشد اقتصادی چین نشان می‌دهد سیاست‌های محرک اقتصادی در این کشور که از سوی دولت اجرا شد و شامل کاهش شدید مالیات به میزان 291 میلیارد دلار بوده‌اند نتوانسته است به بهبود اوضاع اقتصادی این کشور کمک کند.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول