اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

کتابخانه سیار در فردیس راه اندازی شود

فرماندار شهرستان فردیس گفت: کتابخانه سیار در مراکز و اماکن پرجمعیت فردیس به منظور افزایش سطح فرهنگی و سرانه کتابخوانی راه اندازی شود.

کتابخانه سیار در فردیس راه اندازی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از فردیس، ابوالفضل اینانلو، فرماندار شهرستان فردیس، پیش از ظهر امروز در نشست کتابخانه های شهرستان که در سالن جلسات این اداره برگزار شد، گفت: اگر به فرهنگ هر جامعه اهمیت داده شود، جامعه حقیقی و فرهنگی خواهیم داشت که مردم نیز راحت تر بتوانند در آن محیط زندگی کنند و حقوق شهروندی نیز به صورت کامل رعایت خواهد شد.

فرماندار شهرستان فردیس بیان کرد:کلنگ زنی کتابخانه مرکزی کرج یکی از اقدامات بزرگ اقتصادی استان است که با پیگیری های حضوری استاندار البرز و نگاه خوب مدیرکل کتابخانه های استان، این امر محقق شد. باید موضوع کتابخانه ها در شهر مورد توجه قرار گیرد؛ ارتقاء سرانه کتابخانه ها و تعداد عضو کتابخوان در کنار افزایش کتاب مورد حمایت و توجه دولت قرار دارد.

اینانلو اضافه کرد: مباحث مطرح شده مربوط به کتاب و کتابخوانی باید در ایام تابستان بیشتر مورد توجه قرار گیرند و دانش آموزان، دانشجویان و دیگر گروه های جامعه هدف، باید در ایام تعطیلات تابستانه از این لحاظ تأمین شوند؛ درآمد کتابخانه ها توسط مجموعه شهرداری ها تأمین می شود و هر اعتباری که به حوزه فرهنگی و کتابخانه ها اختصاص می یابد باید در راستای تکمیل فضاهای مربوطه هزینه شود.

وی با بیان اینکه آغاز عملیات کتابخانه شهرک بعثت مشکین دشت به صورت جدی در حال پیگیری است و این امر حتما باید در سال ۹۸ محقق شود، اذعان کرد: به منظور افزایش سطح فرهنگی و سرانه کتابخوانی شهر فردیس کتابخانه سیار نیز در تابستان در اماکنی که تجمعات بیشتری دارند راه اندازی شود.

اینانلو افزود: بهره گیری از روزهای تعطیل و مناطق شلوغ، به رونق طرح کتابخانه سیار کمک خواهد کرد و این طرح ارائه خدمات مثبت به گروهی است که دوست دارند از کتاب استفاده کنند؛ بانک ها، شهرداری ها، مصلی، ورودی ها و خروجی های شهر از جمله اماکن مناسب برای انجام این طرح هستند.

انتهای پیام/پ2/ 1102/س/3

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول