اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

نژاد بهرام: احتمال و رخداد فرونشست در مناطق جنوبی و جنوب غربی تهران بیشتر است

عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران گفت: براساس گزارش‌های ارائه شده مشخص شد که هم احتمال و هم رخداد فرونشست در جنوب و جنوب غرب تهران بیشتر است.

نژاد بهرام: احتمال و رخداد فرونشست در مناطق جنوبی و جنوب غربی تهران بیشتر است

زهرا نژاد بهرام عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری فارس در خصوص برگزاری نشست مشترک میان کمیسیون معماری و شهرسازی، کمیسیون حمل و‌نقل و سازمان نقشه برداری گفت: جلسه‌ای که امروز برگزار شد به موضوع احتمال فرونشست در شهر تهران پرداخت و تمام ذینفعان حوزه فرونشست گزارش های خود را ارائه کردند.

وی افزود سازمان نقشه برداری، مرکز مطالعات و کمیته شهرسازی همه گزارش‌هایی در خصوص موضوع فرونشست ارائه کردند و متفق القول همه به این نتیجه رسیدند که فرونشست یکی از مهمترین عوامل وقوعش برداشت بی رویه آب های زیرزمینی است.

نژادبهرام تصریح کرد: بر اساس آنچه در این جلسه بحث و بررسی شد مشخص شد که هم احتمال فرونشست و هم رخداد فرونشست در جنوب و جنوب غرب تهران بیشتر وجود دارد.

وی گفت آنچه که باید به عنوان یک موضوع مهم مورد نظر قرار گیرد این است که راهکارهای متناسب برای مدیریت آب و تزریق آب به لایه های زمین دیده شود.

عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد در چند سال اخیر به دلیل برداشت بی رویه آب سفره های زیر زمینی خالی شده و همین امر امکان وقوع فرونشست را افزایش داده است.

نژادبهرام گفت: حالا که شرکت آب و فاضلاب پروژه فاضلاب شهر تهران را پیش می برد و به واسطه آن آبهای سطحی از تهران جمع می‌شود و دیگر فرصت تزریق به لایه‌های زیرین زمین را ندارد باید برای جبران آن چاره‌ای اندیشید.

وی افزود: البته باید به این نکته توجه داشت که موضوع فرونشست مربوط به کشور ایران نیست و به طور کلی تمام کشورهایی که رو به توسعه گذاشتند با این مشکل دست و پنجه نرم می کند.

وی با اشاره به این که فرونشست، سیلاب و زلزله سه پدیده‌ای است که شهر تهران را تهدید می‌کند گفت: نه تنها مدیریت شهری بلکه تمام دستگاه‌های تصمیم‌گیر و ذینفع باید برای مواجهه با این پدیده اقدامات لازم را انجام داده و برای پیشگیری از آن برنامه داشته باشند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول