اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

نقش بانوان در فرهنگ‌سازی مدیریت مصرف کلیدی است

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان گفت: نقش بانوان در آموزش و فرهنگ‌سازی مدیریت مصرف، راهبردی و کلیدی است.

نقش بانوان در فرهنگ‌سازی مدیریت مصرف کلیدی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، همایش آموزشی «نقش بانوان در مدیریت مصرف برق» بعدازظهر امروز با حضور جمعی از بانوان شاغل دستگاه‌های اجرایی در شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان برگزار شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان در این همایش با اشاره به این‌که انرژی الکتریکی مزیت‌هایی دارد؛ اما سرمایه‌گذاری در این بخش، هزینه‌بر، زمان‌بر و تخصصی است، گفت: بهره‌گیری شایسته از این انرژی به‌صورت کارا و اثربخش موجب ارتقای بهره‌وری می‌شود.

سیدمحمد موسوی‌زاده افزود: استفاده از راهکارهای مدیریت مصرف شامل روش‌های بدون هزینه، کم‌هزینه و پرهزینه، با توجه به رشد فزاینده جمعیت و محدودیت‌های اقتصادی در آینده یک ضرورت است؛ از این رو برای مدیریت درست انرژی باید هر یک از این سه روش در تجهیزات و دستگاه‌های مولد انرژی به کار گرفته شود.

وی با بیان این‌که خانواده رکن اصلی جامعه است و بانوان قلب تپنده خانواده هستند، تصریح کرد: با توجه به نقش الگویی و هدایت‌گری بانوان در خانواده، زنان می‌توانند با مدیریت صحیح، در اصلاح الگوی مصرف و امور اقتصادی جامعه و خانواده نقش‌آفرینی کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان با عنوان این‌که زن به‌عنوان مدیر اقتصادی خانواده در خرید و نحوه مصرف، نقش اساسی به عهده دارد، اضافه کرد: زنان با کسب آگاهی‌های لازم در مورد نحوه مصرف قادر خواهند بود که هزینه‌های یک جامعه را کنترل کنند و همچنین می‌توانند باعث ارتقای سطح مدیریت بهره‌وری ملی شوند.

موسوی‌‌زاده ادامه داد: با توجه به موقعیت محوری و حساس زنان در خانواده و نقش بی‌بدیل خانواده در حیات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی- امنیتی جامعه، در اجرای طرح‌های کلان کشوری ازجمله اجرایی کردن قانون اصلاح الگوی مصرف، مشارکت اساسی و فعال این نهاد باید در کانون ملاحظات و فرصت‌ها قرار گیرد.

وی یادآور شد: بانوان شاغل دستگاه‌های اجرایی به‌عنوان نمایندگان و سفیران انرژی می‌توانند راهکارهای مصرف بهینه برق را در ادارات آموزش و فرهنگ‌سازی کنند.

به گزارش فارس؛ سودابه پاک‌نژاد مدرس این همایش، نکات کلیدی و آموزشی در زمینه ساعات اوج بار، دقت به برچسب انرژی روی لوازم برقی، مزایای بهره‌گیری از پنجره دوجداره، مؤلفه‌های تشکیل‌دهنده بار خانگی، سهم لوازم برقی از مصارف خانگی و نحوه انتخاب لوازم برقی در هنگام خرید، مقایسه مصرف انرژی وسایل برقی، میزان مصرف انرژی دستگاه‌های برقی در حالت آماده به کار، درصد انعکاس نور در رنگ‌های مختلف، استفاده حداکثری از روشنایی طبیعی روز و آلودگی نوری و نورهای مصنوعی را ارائه کرد.

انتهای پیام/2568/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول