اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

خسروپناه: راه‌اندازی هیأت ممیزه مستقل برای علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در حال افزایش امتیاز کتب درسی بوده و درصدد هستیم هیأت ممیزه مستقل برای علوم انسانی و هنر راه‌اندازی کنیم.

خسروپناه: راه‌اندازی هیأت ممیزه مستقل برای علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، نشست صمیمی حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی با حضور اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری در واحد شهرکرد برگزار شد.

خسروپناه در این نشست گفت: در کشورهای توسعه یافته بیشتر گرایش جوانان به رشته های مهندسی و پزشکی است. اما در 12 سال اخیر در ایران، فارغ التحصیلان رشته های پزشکی و بیشتر مهندسی، گرایش علوم انسانی پیدا کرده و هدف آنان از گرایش به این رشته ها، ایجاد تحول است.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه در ایران و کشورهای دیگر چهار نگاه کلی علوم انسانی دانش محور، علوم انسانی دانشی، علوم انسانی دانشی مهارتی و علوم انسانی تمدن ساز به علوم انسانی می شود، افزود: نمی گوییم پزشکی تمدن ساز نیست، اما علوم انسانی می تواند پزشکی تمدن ساز درست کند.

خسروپناه خاطر نشان کرد: در قرون مختلف منشاء تمامی تحولات، علوم انسانی است. مثلاً در آمریکا، ژاپن و انگلیس اگر 2 هزار رتبه علمی وجود داشته باشد حدود 1250 رتبه متعلق به علوم انسانی است و باید علوم انسانی را علوم انسانی تمدن ساز دانست.

وی تصریح کرد: دغدغه، برنامه و ساختار ما در معارف علوم انسانی و هنر این است که علوم انسانی مهارتی داشته باشیم و باید دانشگاه از دانش محوری به دانشگاه کارآمدی تبدیل شود

خسروپناه با اشاره به ضرورت بروز رسانی رشته ها در دانشگاهها، گفت: در تعالی علوم انسانی و در پیوند دانش و کارآمدی سه استراتژی بروزرسانی علوم انسانی، برون‌سازی علوم انسانی و اسلامی سازی علوم انسانی وجود دارد.

وی راهکارهای دست‌یابی به این سه استراتژی را، توانمندسازی مدرسان توسط استادان نمونه و فاضل، ساماندهی مجلات علمی، راه‌اندازی مدارس مهارتی با عنوان مدارس عمومی مهارتی و مدارس عالی مهارتی، تالیف کتب درسی راجع به مسائل بومی جامعه و ساماندهی پایان‌نامه‌ها و رساله ها دانست.

حجت الاسلام خسروپناه افزود: به دنبال این هستیم که با مدیریت یک سرگروه، کتب درسی گروهی نوشته شود و هر عضو هیأت علمی که یک فصل از کتاب را می نویسد از نظر ارتقاء ارزش مقاله علمی پژوهشی را داشته باشد. در حال افزایش امتیاز کتب درسی بوده و درصدد هستیم هیأت ممیزه مستقل برای علوم انسانی و هنر راه اندازی کنیم.

وی در پایان گفت: علوم انسانی و هنر دارای سه زیر مجموعه اداره کل آموزش، اداره کل پژوهش و مرکز مطالعات و برنامه ریزی و تعالی علوم انسانی است که شامل 35 گروه تخصصی است و قرار است در استان چهارمحال و بختیاری یک هیأت اندیشه ورز علوم انسانی و هنر راه اندازی شود که بسیاری از پیشنهادات استادان در آن بررسی کارشناسانه و به سازمان مرکزی دانشگاه ارسال خواهد شد.

این نشست با ارائه نقطه نظرات و دیدگاه های استادان گروه علوم انسانی و هنر و پرسش و پاسخ به پایان رسید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول