اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

جمع‌‌آوری انشعابات 2 هزار دستگاه «ماینر» توسط برق تبریز

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز از جمع‌آوری انشعابات حدود 2 هزار دستگاه «ماینر» توسط برق تبریز خبر داد.

جمع‌‌آوری انشعابات 2 هزار دستگاه «ماینر» توسط برق تبریز

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق تبریز، عادل کاظمی با اشاره به لزوم کاهش تلفات انرژی الکتریکی اظهار کرد: استفاده از انشعابات غیرمجاز توسط دستگاه‌های ارز دیجیتال باعث افزایش تلفات انرژی به میزان 0.6 درصد و افت ولتاژ برای مشترکان واقعی می‌شود.

وی گفت: دستگاه‌های «ماینر» (تولید ارز دیجیتال) دارای توان مصرفی برق در رنج‌های مختلف تا چندین کیلووات می‌باشند که کاربران این دستگاه‌ها عمدتا با استفاده از انشعابات غیر مجاز و با استقرار تجهیزات در کارگاه‌های متروکه اقدام به انشعاب‌گیری از شبکه برق فشار ضعیف می‌کنند.

کاظمی ادامه داد: مراکز ارز دیجیتال که بدون ارائه مجوز، نبود تعرفه خاص و استانداردهای فنی لازم در مدار قرار گرفته‌اند، شرکت توزیع نیروی برق تبریز را در پیک تابستان با مشکل جدی مواجه کرده است.

وی ادامه داد: برای جلوگیری از افزایش مصرف برق و اختلال در شبکه و استفاده غیرمجاز، دفتر حقوقی این شرکت پس از هماهنگی و تعامل با دادستان مرکز استان، موفق به اخذ دستور قضایی مبنی بر جمع‌آوری برق‌های غیرمجاز دستگاه‌های تولید ارز دیجیتال با همکاری پلیس فتا استان شده است.

کاظمی خاطرنشان کرد: اخیراً در مناطق شهرک صنعتی شهید مدنی، باغ معروف، کجوار، جاده اهر و... تعداد زیادی از دستگاه‌های ماینر کشف و ضبط شده است.

انتهای پیام/60002/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول