اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

ضرورت نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در سنین کودکی

معاون فرماندار ابرکوه گفت: برای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی باید این مهم را از سنین کودکی در فرزندان این سرزمین نهادینه کنیم که در این زمینه می‌توان از ظرفیت مادران استفاده کرد.

ضرورت نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در سنین کودکی

به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، عصر امروز معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار ابرکوه در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان اظهار کرد: شهرداری‌های ابرکوه و مهردشت در سطح استان بهترین عملکرد را در رابطه با کتابخانه‌ها و پرداخت سهم نیم درصد خود داشته و در جلسه مجمع اداره کل کتابخانه‌های استان با حضور استاندار مورد تجلیل قرار گرفتند.

علی‌اکبر اسحاقی ضمن ابراز امیدواری برای معرفی ابرکوه به‌عنوان پایتخت کتاب ایران و یا قرار گرفتن جزء 5 شهر برتر، اذعان کرد: ابرکوه از نظر علم، ادب و هنر جایگاه خوبی دارد؛ اما باید از هم‌اکنون اهداف ما در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی مشخص و برای نیل به آن‌ها برنامه‌ریزی دقیق و هدفمند صورت گیرد.

اسحاقی با تأکید بر اینکه کتاب‌خوانی را از دوران کودکی باید در وجود کودکان نهادینه کرد، افزود: در این زمینه مادران نقش بسیار سازنده‌ای داشته و باید از ظرفیت آنان استفاده کرد. ضمن اینکه ارتباط خوب والدین با کتاب می‌تواند الگویی برای فرزندان نیز باشد.

وی ازجمله راهکارهای ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی را بهره‌گیری از رویدادهای مهم ملی، مذهبی، تاریخی و ...، فاصله گرفتن از فضای مجازی، حضور فعالان عرصه کتاب در گروه‌های مختلف اجتماعی، مذهبی، ورزشی و ...، استفاده از ظرفیت خیرین، پایگاه‌های مقاومت بسیج و همکاری با کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان دانست.

در ادامه رئیس اداره کتابخانه‌های ابرکوه، استان یزد را با داشتن 111 کتابخانه و 2 میلیون نسخه کتاب در رتبه برتر کشوری معرفی کرد و گفت: در رابطه با واریزی شهرداری‌ها در سال 96 شهر ابرکوه 84 و مهردشت 121 درصد پرداختی و در سال 97 این عدد برای ابرکوه 112 و برای مهردشت 103 درصد بوده که این عملکرد در سطح استان مورد تقدیر نیز قرار گرفته است.

قاسم برزگر عنوان کرد: در ابرکوه به ازای هر هفت هزار و 600 نفر یک کتابخانه فعال وجود دارد و به ازای هر نفر 1 و 6 دهم کتاب در شهرستان موجود است که از این نظر رتبه ششم استان را به خود اختصاص داده است.

برزگر ابرکوه را در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی جزء برترین‌های استان و در رتبه دوم دانست و ادامه داد: درصد عضویت در شهرستان 11 و در رابطه با متوسط امانت هر عضو در سال، در جایگاه سوم قرار داریم.

وی اضافه کرد: همچنین شرکت‌کنندگان در جشنواره کتاب‌خوانی رضوی در سال 97 هزار و 700 نفر بودند که این آمار در سال 98 به سه هزار و 500 نفر افزایش یافت.

انتهای پیام/90027

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول