اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

آنکارا: تلفات تروریست‌ها در عملیات چنگال، به ۶۴ نفر رسید

وزارت دفاع ترکیه امروز یکشنبه اعلام کرد که تلفات «پ‌ک‌ک» در نتیجه عملیات ضد تروریستی ارتش این کشور در شمال عراق به ۶۴ کشته افزایش یافته است.

آنکارا: تلفات تروریست‌ها در عملیات چنگال، به ۶۴ نفر رسید

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مقام‌های ترکیه در گزارش تازه خود درباره عملیات ارتش این کشور در شمال عراق که با برخی مخالفت‌های مقام‎‌های بغداد مواجه شده، از بالا رفتن تلفات گروه پ‌ک‌ک به ۶۴ کشته خبر دادند.

بنا بر گزارش خبرگزاری «آناتولی»، وزارت دفاع ترکیه امروز یکشنبه خبر داد که با پیدا شدن سه جسد دیگر در یک غار در شمال عراق، تلفات تروریست‌ها در نتیجه عملیات موسوم به «چنگال» به ۶۴ کشته رسیده است.

اطلاع‌رسانی تازه وزارت دفاع ترکیه در حالی صورت گرفته که این وزارتخانه در بیانیه روز گذشته خود از شروع عملیات «چنگال ۲» برای نابودی مواضع و پناهگاه‌های اعضای پ‌ک‌ک‌ در منطقه «خاکورک» واقع در شمال عراق خبر داد. در این بیانیه آمده است که این عملیات در اواخر جمعه با مشارکت کماندوها و انجام حملات هوایی و توپخانه آغاز شد (جزئیات بیشتر).

پ‌ک‌ک که اعضایش بیشتر در کوه‌های «قندیل» و شمال عراق مستقر هستند،  از نظر ترکیه، اتحادیه اروپا و آمریکا گروه تروریستی شناخته می‌شود. این گروه بعد از نقض آتش‌بس با آنکارا، درگیری مسلحانه با دولت مرکزی ترکیه را از سرگرفت.

وزارت دفاع ترکیه هفته گذشته اعلام کرده بود از زمان آغاز عملیات چنگال در منطقه خارکوک در تاریخ ۲۷ ماه می (ششم خرداد)، ۶۱ عضو پ‌ک‌ک کشته، ۱۱۰ قبضه مین و مواد منفجره دست‌ساز در کشف و خنثی و تعداد ۱۵۱ انبار مهمات و پناهگاه متعلق به گروه‌های مسلح منهدم شدند.

پیش از این، دولت عراق از عملیات ترکیه در شمال این کشور انتقاد کرده و از آنکارا خواسته به «تمامیت ارضی و حاکمیت عراق احترام بگذارد» (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول