اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

تالار گفت‌وگوی گندم در ارزوئیه ایجاد می‌شود

مدیر تعاون روستایی شمال استان کرمان گفت: تالار گفت‌وگوی گندم در شهرستان ارزوئیه به‌منظور ارتباط بین کشاورزان و افزایش دانش فنی آنها ایجاد می‌شود.

تالار گفت‌وگوی گندم در ارزوئیه ایجاد می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، رضا محمد حسینی امروز در نشست خبری اظهار داشت: شرکت تعاون روستایی کشور از لیست خصوصی‌سازی خارج شده و شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در راستای خصوصی‌سازی به شبکه تعاون روستایی در روزهای آینده واگذار می‌شود و این مسئله می‌تواند تاثیر زیادی در انجام فعالیت‌ها و خدمات به جامعه کشاورزی و روستایی داشته باشد.

مدیر تعاون روستایی شمال استان کرمان عنوان کرد: یکی از برنامه‌های مهمی که مجموعه ما در دستور کار دارد تشکیل نهادها و تشکل‌های مردمی نو در راستای ایده‌های نو و خدمات بهتر به جامعه مانند ایجاد تشکل گیاهان دارویی در استان، دانه‌های روغنی، محصولات گلخانه‌ای، دام سبک، زنان روستایی و شرکت‌های دانش‌بنیان است که با راه‌اندازی آنها بتوانیم یکسری فعالیت‌های نو را برای مردم راه‌اندازی کنیم.

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های تعاون روستایی در چند حوزه از جمله بازرگانی است، بیان داشت: از کارهای ما در حوزه بازرگانی خرید توافقی محصولات کشاورزی است و سال گذشته ۷۵ هزار و ۵۰۳ تن محصولات کشاورزی در سطح استان خریداری کرده‌ایم.

محمدحسینی تصریح کرد: بالای ۳۰۰ تشکل زیرمجموعه تعاونی روستایی در سطح شمال استان داریم  که در حوزه‌های مختلف تعاونی روستایی، تولید روستایی، زنان و تخصصی‌ها مانند دامداری و کشاورزی در حال فعالیت هستند.

وی تاکید کرد: خریدهای تضمینی و مباشرتی مانند مباشرت در خرید گندم که با همکاری شرکت غله  توانستیم، ۱۸ هزار و ۸۱۰ تن گندم از کشاورزان سطح استان خریداری کنیم و همچنین در سال گذشته ۲ هزار و ۳۳۱ تن خرید حمایتی خرما را انجام دادیم.

مدیر تعاون روستایی شمال استان کرمان گفت: سال گذشته برای اولین بار تعاون روستایی شمال استان و  شبکه‌های تحت پوشس خود، ۱۸۰ تن خرما را با برند کلوت‌ها صادر کرده‌ایم.

محمدحسینی عنوان کرد: به کمک اساتید دانشگاهی و کشاورزان در سطح ۲ هزار هکتار در شهرستان‌های سیرجان، کرمان و زرند تجمیع مدیریت باغات پسته یعنی سیماب را اجرا کنیم.

وی افزود: در سال حدید چندین برنامه را در دستور کار خود قرار دادیم از جمله برگزاری جشنواره رونق تولید در نعیم‌آباد زرند توسط شرکت تعاونی روستایی زنان زرند با شعار هر خانه یک کارخانه و روستای بدون بیکار که ۲۸ تیر ماه سال جاری برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: ایحاد تالار گفت‌وگوی گندم در شهرستان ارزوئیه به‌منظور ارتباط بین کشاورزان طرف قرارداد اتحادیه تعاون روستایی در راستای بالا بردن دانش فنی و برگزاری کلاس‌های آموزشی از دیگر برنامه‌های تعاونی روستایی شمال استان کرمان در سال جاری است.

محمدحسینی از اجرای طرح زنجیره ارزش گوشت و شیر در شهرستان بافت خبر داد و گفت: حدود ۳۰۰ تشکل تعاونی روستایی در سطح شمال استان کرمان وجود دارد.

انتهای پیام/80018/س/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول