اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

معرفی دونده جوان اراکی به عنوان سفیر صلح جمعیت هلال احمر

دونده جوان اراکی به عنوان سفیر صلح جمعیت هلال احمر کشور معرفی و انتخاب شد.

معرفی دونده جوان اراکی به عنوان سفیر صلح جمعیت هلال احمر

مجتبی یادگاری دونده اراکی که حدود 8 سال است به عنوان دونده پیام صلح و دوستی را به جهان مخابره می‌کند، به عنوان سفیر صلح جمعیت هلال احمر کشور معرفی و انتخاب شد.

وی متولد 11 فروردین ماه سال 1370 و دارای فوق‌لیسانس مدیریت صنعتی است که فعالیت ورزشی خود را حدود 12 سال پیش در رشته دو و میدانی آغاز کرده و از سال 91 نیز با عنوان سفیر صلح فعالیت دارد.

این جوان 28 ساله در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: از سال 91 تاکنون بیش از 30 کار فرهنگی و ورزشی با هدف ترویج فرهنگ صلح بین جهانیان انجام داده‌ام.

یادگاری افزود: به عنوان سفیر صلح حدفاصل مراکز استان‌های کشور را با دوندگی کرده و پیام صلح را منتقل می‌کنم.

وی ادامه داد: طولانی‌ترین مسیری را که تاکنون دوندگی کرده‌ام، یک هزار و 88 کیلومتر مسیر اراک ـ مشهد با پیام اعلام انزجار از داعش بوده است.

  یادگاری بیان داشت: از امروز حرکت جدیدی را با هدف ترویج صلح جهانی و صلح طلبی در جامعه از استان مرکزی آغاز کرده و قرار است 310 کیلومتر در قالب 31 استان کشور را به دوندگی کنم که این مسیر از اراک به سمت گلپایگان، اصفهان، قم، سمنان، مازندران و دیگر استان‌ها خواهد بود.

وی پیش از این مسیر اراک - تهران حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) به مسافت 286 کیلومتر به مدت سه روز در راستای اعلام انزجار از فیلم موهن آمریکایی در اهانت بی‌شرمانه به پیامبر اکرم(ص)، مسیر اراک-قم حرم حضرت معصومه(ص) به مسافت 135 کیلومتر به مدت یک روز و نیم در راستای اعلام انزجار از دولت و ارتش و بودائیان افراطی میانمار و حمایت از مسلمانان و روهینگیا، مسیر اراک -تالاب میقان به مسافت 30 کیلومتر به مدت زمان یک ساعت و 45 دقیقه با شعار حفظ فضای سبز، 275 کیلومتر اراک تا نجف‌آباد اصفهان با هدف دیدار پدر و مادر شهید حججی و... را دوندگی کرده است.

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول