اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  نفت و انرژی

سه عامل میزان اندک تولید تجهیزات بومی در صنعت نفت

یک عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: ظرفیت بومی‌سازی تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت از 70 درصد عبور کرده است اما ضریب اجرایی کمتر از این میزان است.

 سه عامل میزان اندک تولید تجهیزات بومی در صنعت نفت

رضا پدیدار عضو اتاق بازرگانی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با اشاره به انتقال فناوری و بومی‌سازی تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت در کشور گفت: ظرفیت بومی‌سازی تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت از 70 درصد عبور کرده است. به طوری که امکان تولید تجهیزات مورد نیاز بین 70 تا 75 درصد است که تولید آن بستگی به شرایط و پارامترهایی دارد مانند مسائل مالی، دانش فنی و مواد اولیه که باید این سه عامل را در کنار هم دید.

وی با اشاره به موضوع تحریم‌ها گفت: بعد از تحریم امکان واردات مواد اولیه مانند سوپر آلیاژها به داخل کشور بسیار سخت شد و به همین دلیلی تولید برخی محصولات که نیازمند این مواد اولیه است دچار وقفه شده است.

این عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: در شرایط فعلی اگرچه ما ضریب توانمندی برای تولید70 تا 75 درصد از تجهیزات صنعت نفت را داریم اما عملا ضریب اجرایی آن، این رقم نیست و کمتر از آن است چه بسا در شرایط تحریم نیز کاهش پیدا کرده است.

پدیدار با تاکید بر اینکه با مذاکراتی که با وزارت صنعت معدن و تجارت داشتیم آنها اجازه واردات کالاهایی که در داخل کشور بومی‌سازی شده‌اند را نمی‌دهند، گفت: خوشبختانه بهره‌برداران و شرکت‌های بزرگ نفتی موظفند از کالاهایی که  در داخل کشور بومی‌سازی شده استفاده کنند و حق واردات کالاهای مشابه را ندارند. فقط امیدواریم بتوانیم شرایطی را ایجاد کنیم که راحت‌تر مواد اولیه برخی از کالاها را وارد کنیم تا بتوانیم به میزان ظرفیت خود این تجهیزات را نیز تولید کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول