اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

افزایش تلفات حمله به هتلی در سومالی؛ گوترش محکوم کرد

دولت سومالی اعلام کرد که شمار کشته‌های حمله عناصر تروریستی گروهک «الشباب» به هتلی در این کشور، به ۲۶ نفر رسید و هم‌زمان دبیر کل سازمان ملل این حادثه را محکوم کرد.

افزایش تلفات حمله به هتلی در سومالی؛ گوترش محکوم کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دولت سومالی امروز شنبه اعلام کرد که شمار تلفات حمله عناصر الشباب به هتل شهر ساحلی کیسمایو به ۲۶ کشته رسید.

طبق گزارش شبکه الجزیره، در این حمله همچنین ۵۶ نفر زخمی شده‌اند.

روز جمعه چند فرد مسلح با یک خودروی بمب‌گذاری شده به هتل محل برگزاری نشست شیوخ قبایل و نمایندگان پارلمان برای بررسی انتخابات محلی، حمله کردند و به دنبال آن تیراندازی به سمت حاضران در هتل آغاز شد و نیروهای امنیتی سومالی نیز برای مقابله با مهاجمان وارد عمل شده و درگیری بین دو طرف تا بامداد امروز شنبه ادامه داشت.

گروه تروریستی الشباب مسؤولیت این انفجار و حمله را بر عهده گرفت و اعلام کرد که یک عامل انتحاری به این هتل حمله کرده و به دنبال آن تعدادی از عناصر این گروه شروع به تیراندازی کرده‌اند.

سازمان ملل حمله تروریستی در سومالی را محکوم کرد

«آنتویو گوترش» دبیرکل سازمان ملل امروز حمله تروریستی به هتل شهر کیسمایو را محکوم کرد.

«استفان دوگاریگ» سخنگوی گوترش گفت که «دبیرکل سازمان ملل حمله تروریستی در شهر ساحلی کیسمایو در روز ۱۲ جولای را محکوم می‌کند».

گوترش همچنین برای زخمی‌های این حمله آرزوی شفای عاجل کرد و بر حمایت و همبستگی سازمان ملل با ملت سومالی برای دستیابی به آینده‌ای مملو از صلح تأکید کرد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول