اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

شهردار فردیس بالأخره استعفاء داد

شهردار فردیس گفت: روز پنج شنبه استعفای خود را تقدیم رئیس شورای شهر فردیس کردم و فردا در صحن علنی شورا در این رابطه تصمیم گیری خواهد شد.

شهردار فردیس بالأخره استعفاء داد

به گزارش خبرگزاری فارس از فردیس، منوچهر غفاری شهردار فردیس، پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در دفتر شهردار برگزار شد، به اشاره به اقدام و عملکرد مجموعه مدیریت شهری از سال 96 تا به امروز اشاره کرد و گفت: ادامه همکاری با مدیریت شهری به سختی طی می‌شد و تصمیم بر این شد تا استعفای خود را به صحن شورای شهر تقدیم کنم.

شهردار فردیس با بیان اینکه این استعفاء روز یکشنبه در صحن علنی شورای شهر توسط اعضاء رسیدگی و پیگیری خواهد شد، اظهار کرد: فردیس در گذشته بخشی از شهر کرج بود اما در نیم سال اول سال ۹۶، برای موضوع انتزاع کار خاصی انجام نشده بود‌ و بخش عمده ای از فعالیت‌های سال اول کار شهرداری فردیس به این امر تخصیص یافت.

غفاری با اشاره به اینکه ۲۰ ماه است که شهردار فردیس هستم، بیان کرد: در مدیریت شهری از اولین روزها تاکنون تنش ها و اختلاف نظرهای بسیاری وجود داشت که بر برنامه ریزی مدون و جامع مدیریت شهری سایه انداخته بود.

وی افزود: در این مدت، مدیریت شهری با فراز و نشیب های بسیاری همراه بود اما بنده تحت هیچ شرایطی دل زده نشدم و هرآنچه در توانم بود را گذاشتم اما آنطور که مورد نظرم بود، نتوانستم تیم مدیریتی خود را داشته باشم و برای انتخاب مدیران با تنش هایی همراه شدم.

شهرداری فردیس اضافه کرد: شهر فردیس مملو از فرصت‌هایی است که اگر به آن‌ها توجه نشود به تهدید تبدیل می‌شوند؛ وجود دستفروشان در سطح معابر و جمع‌آوری آن‌ها مصداق بارزی از تقابل تهدیدها و فرصت‌ها در فردیس است.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های شهر فردیس کافی نبود، عنوان کرد: در ابتدای استقلال شهرداری نسبت به تدوین بودجه اقدام کردیم اما تصویب این بودجه شش ماه طول کشید؛ در روزهای اول مدیریت شهری درآمدهای شهرداری به شدت کاهش یافته بود و بدهی قابل توجهی به بیمه داشت.

شهردار فردیس با تأکید بر اینکه در حال حاضر هیچ بدهی در مجموعه شهرداری وجود ندارد، بیان کرد: مدیریت شهری بر روی جذب درآمد در شهر تمرکز کرده بود و این مهم تحقق یافت و در حوزه های مختلف تغییرات و تحولاتی را ایجاد کردیم.

به گفته این مقام مسؤول، شهر فردیس بسیار شتاب زده گسترش یافته و این مهم موجب ایجاد ناهمگونی در معابر شده است؛ یکی دیگر از موضوعات مهم مدیریت شهری توجه به پیاده دوچرخه محوری بوده و پیاده راه سازی و بهسازی بلوار شهدا در دستورکار مدیریت شهری فردیس قرار گرفته است.

غفاری اظهار کرد: یکی دیگر از اقداماتی که به صورت جدی در دستورکار قرار گرفت و انجام شد مسأله مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز بود که به دلیل شرایط فعلی ساخت و سازهای نامناسب امروز در فردیس که از سال‌های پیش اتفاق افتاده است در مواقع بحرانی همچون وقوع زلزله تخریب گسترده‌ای در فردیس رخ خواهد داد.

شهردار فردیس با اشاره به اینکه توسعه فضای سبز یکی از اقدامات مدیریت شهری فردیس است، اضافه کرد: بخشی از برنامه های مدیریت شهری در خصوص افزایش فضای سبز انجام شده و بخشی از آن در حال انجام است؛ پیاده راه حاشیه پارک حاشیه جاده شهریار، حدودا یک کیلومتر است و پارک را به شهرک وحدت متصل می کند.

وی به بودجه و اعتبار ۲۴۰ میلیارد تومانی در شهرداری فردیس اشاره کرد و افزود: احداث پل روی رودخانه و احداث جاده موازی بلوار اصلی فردیس و اتصال آن به اتوبان یکی از پیشنهاداتی است که در راستای صرف این اعتبار به مدیریت شهری ارائه کردم.

بحث استعفای شهردار فردیس از چند ماه گذشته در رسانه ها مطرح بوده و گفته می شود عدم اتفاق نظر شهردار با شورای شهر موجب فشار اعضای شورا برای تغییر شهردار بوده است. در طی یک ماه اخیر افراد مختلفی از جمله فرماندار و امام جمعه فردیس در رابطه با فشار اعضای شورا برای تغییر شهردار و حواشی این موضوع اظهارنظرهای متفاوتی داشته اند.

انتهای پیام/پ/1102/س/2

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول