اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

آغاز تحقیقات پلیس انگلیس در زمینه درز ایمیل‌های سفیر لندن علیه ترامپ

پلیس انگلیس اعلام کرد فرماندهی ضد تروریسم در حال پیش بردن تحقیقی درباره عاملان درز ایمیل‌های سفیر انگلیس علیه ترامپ در رسانه‌ها است.

آغاز تحقیقات پلیس انگلیس در زمینه درز ایمیل‌های سفیر  لندن علیه ترامپ

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پلیس اسکاتلند یارد آغاز تحقیقات در زمینه انتشار ایمیل‌های انتقادی «کیم داروک» سفیر انگلیس در واشنگتن علیه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا را اعلام کرد. همچنین پلیس انگلیس از عاملان درز این مکالمات خواست خود را به مقامات امنیتی معرفی کنند. 

به نوشته روزنامه «گاردین»، «نیل باسو» دستیار فرمانده پلیس متروپولیتن در این باره گفت: «با توجه به گستردگی عواقب این درز اطلاعات، قانع شدم که به روابط بین‌المللی انگلیس لطمه وارد شده است و خواست روشن جامعه این است که فرد یا افراد مسئول، به دست عدالت سپرده شوند».

دفتر کابینه دولت بلافاصله پس از انتشار این ایمیل‌ها در روزنامه «دیلی میل» تشکیل جلسه داد و تحقیقاتی را در این زمینه آغاز کرد. ارزیابی سرویس‌های اطلاعاتی و امنیتی این بود که این کار توسط نیروهای خارجی متخاصم انجام نشده است.

سپس دولت انگلیس مکانیسم لازم برای ورود پلیس به این تحقیقات را فعال کرد تا پس از ارزیابی اطلاعات، در صورت لزوم تصمیم بگیرد تحقیقاتی جنایی توسط فرماندهی ضد تروریسم اسکاتلند یارد، تحت عنوان جرایم انجام شده تحت قانون امور محرمانه دولتی ترتیب دهد.

باسو روز جمعه پس از کلید خوردن این تحقیقات گفت: «به فرد یا افرادی که این کار را انجام دادند می‌گویم تأثیر عملی که مرتکب شدید مشخص است. با این حال، شما همچنین مسئول منحرف کردن کاراگاهان پرمشغله از مأموریت‌های اصلی هستید. می‌توانید اکنون این را خاتمه دهید. خودتان را در اسرع وقت تحویل دهید و [انگیزه] کارتان را توضیح دهید و با عواقب آن مواجه شوید».

وی افزود:‌ «همچنین اگر کسی افراد مسئول را می شناسد یا به فردی مظنون است، یا کسی که هر اطلاعاتی دارد لطفاً قدم به پیش بگذارد».

او به رسانه‌ها هشدار داد افشای بیشتر اطلاعات مربوط به مکاتبات، نقض قانون محسوب می‌شود.

داروک روز چهارشنبه پس از آن‌که خود را در میانه یک مشاجره لفظی دیپلماتیک دید و از سویی با عدم حمایت «بوریس جانسون» وزیر امور خارجه سابق انگلیس و پیروز احتمالی انتخابات نخست‌وزیری مواجه شد، استعفای خود را اعلام کرد.

داروک در ایمیل‌های که به دولت انگلیس فرستاده بود و حاوی ارزیابی‌های او از وضعیت آمریکا بود، ترامپ را «بی‌منطق» و «بی‌کفایت» و کاخ سفید را «به‌طور بی‌سابقه‌ای ناکارامد» خوانده بود.

ترامپ در پاسخ به این توصیفات، داروک و «ترزا می» نخست‌وزیر انگلیس را به باد انتقاد گرفت و گفت دولتش دیگر با باروک کاری ندارد.

در این میان، جانسون با عدم حمایت از باروک رد مقابل حملات تند ترامپ، به نوشته روزنامه‌های انگلیسی، «او را زیر اتوبوس انداخت».

این اقدام جانسون او را تحت انتقاد شدید سیاسی در داخل انگلیس قرار داد و نهایتاً روز جمعه مجبور به عذرخواهی شد و اعتراف کرد نحوه واکنش او به این افشاگری‌ها یکی از دلایل استعفای باروک بود.

گاردین روز جمعه در این باره نوشت، هنگامی که نظر «بوریس جانسون» پیروز احتمالی رقابت بر سر جانشینی ترزا می و وزیر امور خارجه سابق انگلیس درباره باروک مورد پرسش قرار گرفت، او با عدم حمایت از سفیر کشورش در آمریکا به روشنی نشان داد منافع کشورش برایش اهمیتی ندارد و به دنبال منافع شخصی خود و داشتن روابط خوب با ترامپ است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول