اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

ضرورت تدبیر برای 50درصد معلمان گلستانی که 10 سال آینده بازنشسته می‌شوند

استاندار گلستان گفت: در حال حاضر، استان گلستان 20 هزار معلم دارد که 50 درصد آنها تا 10 سال آینده بازنشسته می‌شوند و باید از حالا برای جایگزینی آنها تدابیری اندیشیده شود.

ضرورت تدبیر برای 50درصد معلمان گلستانی که 10 سال آینده بازنشسته می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گلستان، هادی حق‌شناس در سومین جلسه شورای آموزش و پرورش استان اظهار کرد: با توجه به محدودیت منابع مدارس استان و پایین بودن سهم سرانه دانش آموزی، تلاش می‌کنیم منابع جدید برای کمک به مدارس تعریف کنیم تا این مبالغ افزایش یابد.

وی تصریح کرد: یکی از این راهکارها استفاده از ظرفیت درآمدهای کمیسیون‌های ماده 100 و ماده پنج شهرداری‌هاست که می‌توانند بخشی از درآمدهای ناشی از تخلفات دریافتی را به مدارس اختصاص دهند. 
استاندار گلستان با اشاره به اختصاص پنج درصد از سهم بودجه شهرداری‌ها به آموزش و پرورش افزود: این عدد برای شهرداری‌ها یک تکلیف است که باید در اختیار آموزش و پرورش قرار بگیرد و ما نیز بر این موضوع نظارت خواهیم کرد. 
حق‌شناس به بازنشستگی تعدادی از معلمان تا چند سال آینده اشاره کرد و یادآور شد: در حال حاضر، استان گلستان 20 هزار معلم دارد که 50 درصد آنها تا 10 سال آینده بازنشسته می شوند و باید از حالا برای جایگزینی آنها تدابیری اندیشیده شود. 
وی افزود: خوشبختانه وزارت آموزش و پرورش اخیرا قانونی را برای برگزاری آزمون و جذب معلمان ابلاغ کرده که تلاش می کنیم سهم استان را برای جذب معلم جدید افزایش دهیم تا این کمبود جبران شود. 
استاندار گلستان با اشاره به نامگذاری این سال به عنوان «رونق تولید» خاطرنشان کرد: منظور از رونق تولید صرفا تولید کالا و محصول نیست بلکه مهمترین و اصلی ترین تولید، تولید علم و دانش است که در مدارس و دانشگاه‌ها اتفاق می‌افتد و هرچه در این حوزه‌ها تلاش کنیم، فواید و سود آن برای آینده خواهد بود. 

انتهای پیام/2307/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول