اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

افزایش اجاره بهای مسکن بسیاری از مردم را دچار مشکل کرده

امام جمعه چغادک به مسأله اجاره بهای مسکن و ناتوانی مردم لزوم رعایت انصاف اشاره کرد و گفت: مسأله افزایش اجاره بهای مسکن متأسفانه بسیاری از مردم را دچار مشکل جدی کرده است؛ متأسفانه دولتمردان ما در مواردی در خواب خرگوشی به سر می‌برند و بعضاً منتظرند تا اتفاقی بیفتد و سپس دست به کار می‌شوند.

افزایش اجاره بهای مسکن بسیاری از مردم را دچار مشکل کرده

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حجت الاسلام رضا خدری امروز در خطبه‌های نماز جمعه چغادک به میلاد امام رضا(ع) پرداخت و اظهار داشت: زندگی امام رضا(ع) برای ما درس‌های بزرگی دارد که باید به زندگی آن حضرت دقت بیشتری داشته باشیم و به خوبی درس بگیریم. 

امام جمعه چغادک به 21 تیر سالروز واقعه مسجد گوهرشاد و روز عفاف و حجاب پرداخت و گفت: در قیام مسجد گوهرشاد، جمعیت چند هزار نفری مردم در اعتراض به کشف حجاب رضاخانی در این مسجد تجمع کردند و رضا خان از تهران دستور کشتار داد که همه را بکشند و نیمه شب 21 تیرماه عده‌ای از پشت بام با مسلسل و عده‌ای هم پایین شروع به شلیک مردم کردند، همه راه‌ها را هم بستند و جمعیت انبوهی را به شهادت رساندند که هیچوقت تعداد کشته شدگان هم متأسفانه معلوم نشد اما شاهدان عینی واقعه که خاطرات آنها موجود است گفته‌اند آنقدر کشتند که در دالان‌ها و در حیات و صحن حرم جای عبور نبود.

وی ادامه داد: آنها عده زیادی را زنده و زخمی در بین کشته شدگان بردند در گورهای دسته جمعی زنده به گور کردند؛ این حکومت رضاخانی بود که عده‌ای امروز چشم بر واقعیت می‌بندند و دروغ می‌گویند و دروغ می‌نویسند تا این دیکتاتور پلید را تطهیر کنند.

خدری گفت: به جهت دفاع از حجاب و دفاع از احکام اسلام و جلوگیری از انحطاط جامعه اسلامی قانون کشف حجاب اجرا شد اما اکثر زنان ایرانی از این دستور سرپیچی کردند و عفت و حجاب خود را حفظ کردند. چه بسیاری زنانی که در کوچه و خیابان چادر از سرشان کشیده شد و به همین خاطر از شدت ناراحتی دق کردند و چه بسیار مادرانی که از وحشت مأموران رضاخان فرزندی که در شکم داشتند را از دست می‌دادند.

امام جمعه چغادک افزود: امروز جامعه ما در خطر جدی هجمه فرهنگ غرب قرار گرفته و این هجمه عفاف و حیا را در جامعه ما هدف گرفته است، بدانیم که برای حفظ فرهنگ عفاف و حجاب چه زحمت‌ها کشیده شده و چه خونهای پاکی در این راه نثار شده است.

وی در ادامه به مسأله اجاره بهای مسکن و ناتوانی مردم لزوم رعایت انصاف اشاره کرد و گفت:  مسأله افزایش اجاره بهای مسکن متأسفانه بسیاری از مردم را دچار مشکل جدی کرده است؛ متأسفانه دولتمردان ما در مواردی در خواب خرگوشی به سر می‌برند و بعضاً منتظرند تا اتفاقی بیفتد و سپس دست به کار می‌شوند.

خدری بیان داشت: در باب اجاره مسکن و قیمت سرسام آور مسکن هم متأسفانه کوتاهی کردند و سودجویان به جان مردم افتادند و وضعیت به این گونه است که شاهد آن هستیم، در کنار این که دولت باید وظیفه خود را در این خصوص انجام دهد و مشکل را برطرف کند ولی توصیه من به مردم مؤمن این است که انصاف را رعایت کنند. 

وی خطاب به صاحب خانه‌ها اظهار داشت: بسیاری از برادران شما، همشهریان و هم نوعان شما دچار مشکل هستند شما اجاره‌ها را آنقدر بالا نبرید که یک عده جوان نتوانند از عهده آن برآیند، مردم باید به خودشان رحم کنند و انصاف را رعایت کنند.

انتهای ییام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول