اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

هلگا اشمید: کشورهای غیراروپایی هم به «اینستکس» خواهند پیوست

معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه پیشرفت‌هایی در جهت اجرایی شدن ساز و کار «اینستکس» حاصل شده، گفت کشورهای غیراروپایی نیز به این ساز و کار ملحق می‌شوند.

هلگا اشمید: کشورهای غیراروپایی هم به «اینستکس» خواهند پیوست

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «هلگا اشمید» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز پنج‌شنبه گفت روند اجرایی شدن ساز و کار مبادله‌ای موسوم به «اینستکس»، پیشرفت‌هایی کرده است.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، اشمید گفت علاوه بر ۱۰ کشور اتحادیه اروپا که پیش از این برای استفاده از این ساز و کار اعلام آمادگی کرده بودند، «اکنون ما هفت دولت عضو دیگر داریم که اعلام کرده‌اند که یا به عنوان سهامدار به اینستکس می‌پیوندند، یا از آن استفاده می‌کنند.»

وی افزود: «بر اساس مشورت‌هایی که هفته گذشته داشته‌ام، می‌توانم این را به شما بگویم که دولت‌های غیر عضو اتحادیه اروپا هم [به اینستکس] ملحق خواهند شد.»

اتحادیه اروپا امسال بعد از ماه‌ها وعده برای همکاری با ایران جهت مقابله با تحریم‌های یکجانبه آمریکا، از ساز و کاری رونمایی کرد که دستکم در مراحل نخست صرفا برای تسهیل غذا و دارو به ایران، طراحی شده است. جمهوری اسلامی ایران تأکید کرده است که اگر کشورهای غیراروپایی نتوانند از این ساز و کار استفاده کنند و ضمنا درآمد نفتی ایران تحت شمول آن نباشد، این مکانیزم ناکارآمد است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول