اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

تأثیر تحریم‌های آمریکا بر روند درمان و تأمین داروی جانبازان شیمیایی

نماینده ایران در سازمان منع سلاح‌های شیمیایی تحریم‌های یکجانبه آمریکا را غیرانسانی خواند و گفت که این تحریم‌ها با تاثیر گذاشتن بر روند درمان و تأمین داروی جانبازان شیمیایی، موجب تحمیل درد و رنج بیشتر به آنها شده است.

تأثیر تحریم‌های آمریکا بر روند درمان و تأمین داروی جانبازان شیمیایی

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «علیرضا کاظمی ابدی» سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان منع سلاح‌های شیمیایی( OPCW ) دیروز (چهارشنبه) ۱۹ تیرماه در سخنرانی خود در شورای اجرایی این سازمان، ضمن یادآوری سی و دومین سالگرد حمله شیمیایی رژیم صدام به سردشت و قدردانی از پیام همدردی مدیرکل سازمان به مناسبت این روز، گفت: تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه کشورمان با  تاثیر گذاشتن بر درمان و داروی مصدومان و جانبازان سلاح‌های شیمیایی موجب تحمیل درد و رنج بیشتر به این عزیزان شده است.

وی این تحریم‌ها را عملی غیرانسانی خواند و خواهان اقدام جمعی و انفردی دولت‌های عضو برای مقابله با آن شد.

 

 

کاظمی ابدی ضمن برشمردن همکاری‌های دولت سوریه با سازمان منع سلاح‌های شیمیایی، تجاوز نظامی برخی کشورها و رژیم صهیونیستی به سوریه را تقبیح کرد.
وی همچنین امحاء کامل سلاح‌های شیمیایی در جهان را برای تحقق اهداف کنوانسیون ضروری خواند و در این راستا خواهان نابودی هر چه سریع‌تر سلاح‌های شیمیایی توسط تنها دارنده آن یعنی آمریکا شد.
نود و یکمین اجلاس شورای اجرایی سازمان منع سلاح‌های شیمیایی که از روز ۱۸ تیرماه در مقر سازمان OPCW در لاهه هلند آغاز شده است تا روز ۲۱ تیرماه ادامه می‌یابد و در آن کشورهای عضو آخرین تحولات و سیاستگذاری‌‌های بین‌المللی در خصوص مقابله با کاربرد سلاح‌های شیمیایی را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهند.

رژیم صهیونیستی تاکنون کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی را تصویب نکرده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول