اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

گرینبلات: «طرح صلح» را به طرف فلسطینی و اسرائیلی ارائه خواهیم کرد

نماینده رئیس جمهوری آمریکا در امور مذاکرات صلح بین فلسطینیان و رژیم صهیونیستی مدعی شد که طرح اقتصادی آمریکا، رشوه به مردم فلسطین نیست و باید طرح واشنگتن، نقطه آغاز مذاکرات بین طرفین باشد.

گرینبلات: «طرح صلح» را به طرف فلسطینی و اسرائیلی ارائه خواهیم کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جیسون گرینبلات»، نماینده رئیس جمهوری آمریکا در امور مذاکرات صلح بین فلسطینیان و رژیم صهیونیستی ادعا کرد که «دولت آمریکا تسهیل کننده روند صلح است، نه میانجی».

گرینبلات در مصاحبه با شبکه سعودی «العربیه» تأکید کرد که «دولت آمریکا، طرح صلح را به طرفین [فلسطینی و صهیونیستی] ارائه خواهد کرد و به پاسخ و ملاحظات آنان به آن گوش فرا خواهد داد».

وی از «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خواست که «بدون شرط به میز مذاکرات بازگردد».

این مسئول آمریکایی ادامه داد: «دولت [آمریکا] ملتزم به ارائه طرح سیاسی در کنار طرح اقتصادی است؛ زیرا این دو مکمل هم هستند. پس هیچ صلح اقتصادی [بدون صلح سیاسی] وجود ندارد».

گرینبلات در ادامه ادعا کرد که رهبران فلسطینی و صهیونیستی باید طرح آمریکا را پس از بررسی، نقطه آغازی برای مذاکرات قلمداد کنند.

نماینده «دونالد ترامپ» مدعی شد که بر خلاف آنچه برخی می‌گویند، «طرح اقتصادی، رشوه به فلسطینیان نیست... و تا زمانی که وضعیت اقتصادی فلسطینیان بهبود نیابد، هیچ صلحی در کار نخواهد بود».

وی در پایان مدعی شد که اگر طرح سیاسی وجود نداشته باشد که مورد توافق فلسطینی‌ها و صهیونیست‌ها نباشد، طرح اقتصادی نیز موفق نخواهد بود.

مسئله اقتصادی و مشکلات اقتصادی فلسطین و ادعای آمریکا برای حل این مشکلات در حالی مطرح می‌شود که «محمد اشتیه» نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: «مشکل ما اقتصادی نیست، [بلکه] نبرد ما در زمین، برای پایان بخشیدن به اشغالگری است».

این مسئول فلسطینی تأکید کرد که مردم فلسطین در تلاشند کشور خود را به پایتختی قدس تشکیل دهند و آوارگان نیز بتوانند به کشور خود بازگردند.

نشست منامه که با هدف ادعایی کمک به اقتصاد فلسطین در اوایل تیر ماه جاری در بحرین برگزار شد و بسیاری از کارشناسان نیز آن را شکست خورده، عنوان کردند، مهم‌ترین تلاش برای اجرای طرح صلح ادعایی آمریکا موسوم به معامله قرن است.

معامله قرن به پیشنهاد دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی و حمایت عربستان، برای پایان منازعه اسرائیل با فلسطین و مقدمه‌ای برای عادی‌سازی روابط عربی اسرائیلی است. در این طرح و مذاکرات بعدی، مسئله آوارگان با «وطن جایگزین» در خارج از فلسطین اشغالی حل و «حق بازگشت» آوارگان فلسطینی به کشورشان برای همیشه لغو می‌شود.

به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی در دولت آمریکا و انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به شهر قدس طی کمتر از یک سال گذشته در این راستا انجام شده است و قرار نیست کشوری به نام فلسطین به پایتختی قدس به رسمیت شناخته شود.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول