اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

لزوم بکارگیری فناوری‌های ملی قزاقستان در تولید خودروهای برقی

معاون وزیر صنعت و توسعه زیرساخت‌های قزاقستان با اشاره به رشد تولید خودروهای برقی در جهان از لزوم بکارگیری فناوری‌های ملی در این زمینه خبر داد.

لزوم بکارگیری فناوری‌های ملی قزاقستان در تولید خودروهای برقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، «امننیاز ارجاناف» معاون وزیر صنعت و توسعه زیرساخت‌های قزاقستان در یک نشست مطبوعاتی با اشاره به رشد تولید خودروهای برقی گفت: قزاقستان باید فناوری‌ لازم برای تولید باتری‌های پیشرفته داشته باشد.

وی گفت: کارشناسان قزاق، فناوری‌های مورد استفاده توسط بهترین تولیدکنندگان خودروهای برقی جهان را بررسی و انستیتوهای قزاق نیز دستور کشف روش‌های تولید باتری‌های پیشرفته را دریافت کردند.

این مقام تصریح کرد: قزاقستان باید باتری‌های جدید تولید شده در خاک خود را داشته باشد چرا که در کشورمان تمام مواد خام مورد نیاز وجود دارد.

ارجاناف با اشاره به قیمت چنین خودروهایی اظهار داشت: در حال حاضر چند خودروی برقی تولید قزاقستان معرفی شدند و در صورت افزایش تقاضا، شرکت‌های خودروساز به تولید آنان می‌پردازند.

وی افزود: فعالیت‌های زیادی برای تروج این تکنولوژی انجام می‌شود. در شهرهای «نورسلطان» و «آلماتی» ایستگاه‌های سوخت‌گیری برای این خودروها ایجاد و در آینده با رشد خودروهای برقی تعداد ایستگاه‌ها رشد خواهد کرد.

ارجاناف گفت: در حال حاضر در قزاقستان 200 خودروی برقی از جمله 7 واحد تولید قزاقستان وجود دارد.

معاون وزیر صنعت قزاقستان خاطر نشان کرد: خودروهای برقی یک مسئله موضوعی است و بر اساس پیش‌بینی‌ها تا سال 2022 در بازارهای جهانی فروش آنان به 89 درصد می‌رسد و دولت باید به این مسئله توجه بیشتری کند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول