اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

راه اندازی سامانه متمرکز خدمات غیرحضوری تامین اجتماعی در ساوه

رئیس تامین اجتماعی ساوه گفت: سامانه متمرکز خدمات غیرحضوری این سازمان در ساوه فعال شد و تمامی بیمه شدگان، کارفرمایان و مستمری بگیران می‌توانند با مراجعه به این سامانه خدمات مورد نیاز را به صورت غیرحضوری دریافت کنند.

راه اندازی سامانه متمرکز خدمات غیرحضوری تامین اجتماعی  در ساوه

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، علیرضا حسینی ظهر امروز در نشست با رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر ساوه به مناسبت گرامیداشت هفته تامین اجتماعی در ساوه اظهار کرد:  سامانه متمرکز خدمات غیرحضوری جامع‌ترین درگاه خدمت‌رسانی غیرحضوری این سازمان است که در سال‌های اخیر تلاش گسترده‌ای برای آن از سوی مدیرعامل سابق تامین اجتماعی صورت گرفته که معروف به طرح دکتر نوربخش است.
وی بسترسازی فضای تعاملی قابل اتکا، مستند، هوشمند، پویا، سریع و پایدار و در دسترس در تمام شرایط را از مزایای این سامانه دانست و اظهار کرد: استفاده از این سامانه منوط به ثبت‌نام و ایجاد حساب کاربری است و در صورتی که متقاضیان در گذشته برای سایر خدمات غیرحضوری نظیر مشاهده اینترنتی سوابق، دریافت فیش حقوقی و ... ثبت نام کرده‌اند می‌توانند با همان نام کاربری و کلمه عبور وارد سامانه جدید شوند.
رئیس تامین اجتماعی ساوه از جمله ویژگی‌های این سامانه را تجمیع بسیاری از سرویس‌های غیرحضوری قابل ارائه به بیمه شدگان، مستمری بگیران، کارفرمایان، دستگاه‌های دولتی در یک پرتال واحد، مشاهده وضعیت خدمت مورد نظر از ثبت تا حصول نتیجه نهایی و امکان مشاهده آخرین وضعیت خدمات درخواستی مخاطب در کارپوشه تامین اجتماعی عنوان کرد.
حسینی بیان کرد: در سامانه دکتر نوربخش خدمات مستمری بگیران، خدمات بیمه شدگان، خدمات کارفرمایان، خدمات سابقه و خدمات درمانی و دفترچه ارائه می‌شود.
وی گفت: افراد می‌توانند با مراجعه به خانه کارگر و کانون بازنشستگان تامین اجتماعی در ساوه و یا از طریق ارسال پیام کوتاه به شماره 10001420 و یا سامانه www.eservise.tamin.ir   نسبت به ثبت نام اقدام کنند.
رئیس تامین اجتماعی ساوه گفت: تامین اجتماعی در این شهر دارای دو شعبه، دو کارگزاری، یک بیمارستان و یک درمانگاه است که به ارائه خدمات بیمه‌ای و درمانی مردم می‌پردازد.
حسینی با اشاره به این که طبق آخرین آمار در فروردین ماه سال 98 تعداد جمعیت تحت پوشش این شهر 199 هزار و 247 نفر است، افزود: ضریب پوشش بیمه شدگان ساوه 70.27 درصد است که از میانگین استانی و کشوری بالاتر است که عامل اصلی آن صنعتی بودن شهر ساوه است.
وی اظهار کرد: جمعیت زیرپوشش تامین اجتماعی در این شهرستان در سال‌های اخیر سیر صعودی داشته، بطوری که تعداد بیمه شدگان اصلی در سال 92 تعداد 59 هزار و 245 نفر بوده که در فروردین ماه سال 98 به 61 هزار و 128 نفر رسیده است که افزایش را نشان می‌دهد.
رئیس تامین اجتماعی ساوه با اشاره به سیر صعودی جمعیت مستمری بگیران ادامه داد: تعداد مستمری بگیران در سال 92، 10 هزار و 288 نفر بوده که در فروردین امسال به 17 هزار و 355 نفر رسیده است.
حسینی بیان کرد: درصد افزایش سال 92 به 98  در تعداد بیمه شدگان 3.2 درصد و در مستمری بگیران 68 درصد و تعداد کارگاه‌های فعال 22.9 درصد است.
رئیس سازمان تامین اجتماعی ساوه گفت: هم اکنون 45 هزار و 65 نفر به صورت اجباری، 2 هزار و 122 نفر بیکار، 2 هزار و 915 نفر بیمه حرف و مشاغل آزاد، 849 نفر بافندگان، 3 هزار و 806 نفر رانندگان، 2 هزار و 574 نفر کارگران ساختمانی تحت پوشش این سازمان قرار دارند و از خدمات آن استفاده می‌کنند.
حسینی مهم‌ترین اقدامات انجام شده در حوزه آموزش در سال گذشته را برگزاری دو دوره آموزش قوانین تامین اجتماعی برای کارفرمایان کارگاه‌های جدید التاسیس برای اولین بار در کشور، آموزش نمایندگان و رابطین بیمه‌ای کارگاه‌ها با مشارکت خانه کارگر، برگزاری دوره آموزش بیمه زنان خانه‌دار، بازدید دانش آموزان در چندین مرحله از شعبه و آشنایی آنها با تامین اجتماعی، آموزش نمایندگان دانشگاه‌ها در خصوص بیمه دانشجویان عنوان کرد.
وی ادامه داد: سال گذشته سازمان تامین اجتماعی این شهرستان موفق به کسب رتبه اول در میان شعب استان مرکزی در حوزه صیانت از حقوق شهروندی و حوزه عفاف و حجاب شد.
رئیس تامین اجتماعی ساوه بیان کرد: همچنین کسب رتبه نخست عملکرد در بین شعب تیپ یک ممتاز اداره کل استان مرکزی در دوره 9 ماهه سال گذشته و ارتقای 48 پله‌ای در 6 ماهه اول سال 97 در سطح کشور از مهم‌ترین عناوین کسب شده سال گذشته بود.

حسینی تصریح کرد: به دلیل همکاری و تعامل سازنده سازمان تامین اجتماعی این شهرستان با شرکاء، هم اکنون مشکلات کارگری و کارفرمائی ساوه بسیار کم است.

آگاهی بخشی کلید موفقیت و آرامش افراد است
رئیس شورای اسلامی شهر ساوه نیز گفت: سازمان تامین اجتماعی جایگاه و مامنی برای امید به آینده‌ای روشن برای افراد است تا در مراحل مختلف زندگی از خدمات آن استفاده کنند.
احمد حاج امینی افزود: سازمان تامین اجتماعی ساوه با مشارکت، همکاری و تعامل دلسوزانه پرسنل خدوم مجموعه توانسته با ارزیابی و بررسی عملکرد موفق به کسب رتبه‌‌های برتر در زمینه‌های متعدد در سطح استانی و کشوری شود و این افتخار جای مباهات دارد.
وی با اشاره به این که هم اکنون اقشار مختلف مردم از ارائه خدمات رسانی این سازمان رضایت دارند، اظهار کرد: این امر نشاندهنده خدمت بی منت و مهرورزی تامین اجتماعی ساوه است.
رئیس شورای اسلامی شهر ساوه ارائه آموزش‌های دوره‌ای و برگزاری همایش برای افراد زیر پوشش را در پیشبرد اهداف سازمان و افزایش آگاهی این قشر موثر دانست و بیان کرد: آگاهی بخشی کلید موفقیت و آرامش افراد است از این رو در صورت امکان با افزایش آموزش‌ها می‌توانیم شاهد ارتقای رضایتمندی خدمت گیرندگان تامین اجتماعی باشیم.

کاهش مشکلات کارگری در ساوه

معاون اجرایی خانه کارگر تشکیلات ساوه و زرندیه نیز گفت: در سال‌های اخیر وفاق و همدلی میان این تشکیلات و شرکای اجتماعی بیشتر شده است به نحوی که این امر منجر به کاهش و رسیدگی بهتر به مشکلات کارگری و کارفرمائی این شهرستان شده است.
محمدرضا خیراندیش با اشاره به این که بدلیل بدهی تامین اجتماعی حقوق مستمری بگیران با تاخیر پرداخت می‌شود، اظهار امیدواری کرد: دولت بتواند بخشی از بدهی‌های خود به این سازمان را پرداخت کند تا تامین اجتماعی در ارائه خدمات خود بهتر اقدام کند.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول