اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اسکادران پهپادی آمریکا از لهستان به رومانی منتقل شد

ارتش آمریکا اعلام کرد که در راستای ماموریت‌های ناتو در منطقه دریای سیاه، اسکادران پهپادی این کشور موقتا از لهستان به رومانی منتقل شده است.

اسکادران پهپادی آمریکا از لهستان به رومانی منتقل شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در ادامه تشدید تحرکات کشورهای غربی در مناطق همجوار روسیه، حالا ارتش آمریکا از انتقال اسکادران پهپادی این کشور از لهستان به رومانی خبر داده است.

«نیروی هوایی آمریکا در اروپا» (USAFE) اعلام کرد، اسکادران پهپادی «ام‌کیو-۹ ریپر» خود  مستقر در لهستان را موقتا به رومانی منتقل کرده است.

خبرگزاری «اسپوتنیک» با اشاره به این بیانیه ارتش آمریکا نوشته که این اقدام واشنگتن در راستای اجرای ماموریت‌های ناتو در منطقه دریای سیاه انجام می‌شود.

قرار است اسکادران پهپادی آمریکا بعد از انتقال از لهستان، به پایگاه هوایی «کامپیا تورزی» واقع در جنوب شرقی رومانی مستقر شود.


«نیروی هوایی آمریکا در اروپا» (USAFE)

 

طبق گزارش‌ها، اسکادران پهپادی آمریکا در لهستان که در ماه مارس به وضعیت عملیاتی کامل خود رسیده بود، بیش از یک سال مشغول انجام ماموریت‌های پهپادی بوده است.

نیروی هوایی آمریکا در اروپا در بیانیه خود اعلام کرد: «این تغییر موقت (استقرار اسکادران پهپادی از لهستان به رومانی) با همکاری کامل رومانی، متحدمان در ناتو در حال انجام است. آمریکا با رومانی و دیگر متحدان و شرکای ناتو برای تقویت توانمندی‌های دفاع دسته جمعی و تقویت امنیت منطقه از نزدیک همکاری می‌کند».

تحرکات کشورهای عضو ناتو و به ویژه آمریکا در مناطق همجوار روسیه همواره با واکنش‌ها و هشدارهای مسکو مواجه شده است.

طبق گزارش رسانه‌های روس، وزارت دفاع روسیه پیش از این از پنتاگون به دلیل پروازهای جاسوسی در مرزهای روسیه شکایت کرده اما این پروازها ادامه یافته است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول