اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

سازمان ملل: ۱۲۰۰ مرکز برای درمان وبا در یمن ایجاد کردیم

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل ضمن هشدار در مورد شیوع مجدد بیماری وبا در یمن گفت که تعداد ۷۰۵ مورد فوتی در سال جاری میلادی ثبت شده است، این در حالی است که آمار فوتی‌ها در سال ۲۰۱۸ تنها ۷۵ تن بود.

سازمان ملل: ۱۲۰۰ مرکز برای درمان وبا در یمن ایجاد کردیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،‌ «فرحان حق» سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در یک نشست خبری درباره موج جدید شیوع وبا در یمن هشدار داد.

وی دیروز (دوشنبه) در یک نشست خبری گفته بود که بیش از ۴۶۰ هزار یمنی در سال ۲۰۱۹ به بیماری وبا مبتلا شدند که ۷۰۵ تن از آنها فوت کردند، ‌این در حالی است که آمار فوتی‌ها در سال ۲۰۱۸ تنها ۷۵ تن بود.

به گزارش آناتولی، فرحان حق تصریح کرد، در سال جاری میلادی ۴۶۰ هزار مورد ابتلا به بیماری وبا در یمن به ثبت رسید که حدود ۲۰۰ هزار تن از آنها را کودکان تشکیل می‌دهند.

وی بدون اشاره به جنایت ائتلاف سعودی در یمن و بمباران و نابودی زیر ساخت‌های این کشور طی پنج سال اخیر تاکید کرد که میانگین شیوع وبا در یمن به دلیل وقوع سیل‌ و مدیریت ضعیف زباله‌ها و کمبود آب آشامیدنی و آب مورد نیاز کشاورزی افزایش یافت.

معاون گوترش تاکید کرد که سیل‌های اخیر در یمن و کمبود آب آشامیدنی سالم از عواملی هستند که باعث تسریع شیوع وبا در این کشور شده است.

فرحان حق افزود: «سازمان ملل حدود ۱۲۰۰ مرکز برای درمان وبا را مدیریت می‌کنند، اما بحران بودجه همواره وجود دارد و مانع رسیدن به نتایج ملموس در این زمینه می‌شود».

سازمان انگلیسی «بچه‌ها را نجات دهید» نیز اخیرا با ارائه گزارشی در خصوص شیوع وبا در یمن هشدار داد و گفت که  شیوع وبا در یمن در اولین نیمه سال 2019، بیش از تمامی سال گذشته بوده است.

طبق این گزارش، در اولین شش ماه سال 2019، تعداد افراد مظنون به ابتلا به بیماری وبا در یمن در مقایسه با کل سال 2018، بیشتر بوده است به طوریکه در مجموع شش ماه اول سال 2019، 439 هزار و 812 نفر در یمن به وبا مبتلا شده‌اند که از این میان، 203 هزار نفر آنها را کودکان یمنی زیر 15 سال تشکیل می‌دهد (جزئیات بیشتر).

حملات ائتلاف سعودی به یمن به بهانه بازگرداندن قدرت به عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن، پنج سال است که آغاز شده و موجب کشته و زخمی شدن هزاران نفر از مردم این کشور شده است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول