اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

رایزنی هیات اعزامی پنتاگون با مقامات اوکراین درباره تهدید روسیه

هیات اعزامی وزارت دفاع آمریکا به ریاست قائم مقام پنتاگون در امور بالکان در کی‌یف با مقام‌های اوکراینی درباره روابط دو کشور و «تهدیدات روسیه» رایزنی کردند.

رایزنی هیات اعزامی پنتاگون با مقامات اوکراین درباره تهدید روسیه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، به دنبال درخواست رسمی اخیر کی‌یف از واشنگتن برای خرید تسلیحات آمریکایی، یک هیات عالی‌رتبه وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) با دبیر شورای امنیت ملی و دفاعی اوکراین دیدار و درباره مسائل مختلف رایزنی کرده است.

بنا بر گزارش سایت «شورای امنیت ملی و دفاعی اوکراین»، آقای «الکساندر دانیلوک» دبیر این شورا با هیات اعزامی وزارت دفاع آمریکا که ریاست آن بر عهده «کاترین سنداک» قائم مقام وزارت دفاع این کشور در امور منطقه بالکان، قفقاز و دریای سیاه بوده، دیدار کرده است.

طبق اعلام این شورا، «دو طرف در این دیدار درباره چشم انداز همکاری بین اوکراین و ایالات متحده در حوزه‌های امنیتی و دفاعی و به طور ویژه درباره توسعه توانمندی نیروهای مسلح اوکراین، امنیت سایبری، لجستیکی و بازنگری جامع و آماده کردن اسناد استراتژیک در بخش دفاعی صحبت کردند. همچنین دو طرف، موافقت خود را با ضرورت تعمیق همکاری برای تقویت پرسنل نظامی اوکراین اعلام کردند».


دیدار «دانیلوک» دبیر شورای امنیت ملی و دفاعی اوکراین با «سنداک» قائم مقام پنتاگون

شورای امنیت ملی و دفاعی اوکراین اعلام کرد، قائم مقام وزارت دفاع آمریکا به دانیلوک اطمینان داده که واشنگن برای ادامه «کمک جامع به اوکراین به منظور ایجاد اصلاحات در حوزه دفاعی» این کشور آمادگی دارد.

دبیر شورای امنیت ملی و دفاعی اوکراین در دیدار با هیات اعزامی پنتاگون،  روسیه را به تشدید «نظامی‌گری در دریای سیاه» متهم کرده است.

به روایت شورای امنیت ملی و دفاعی اوکراین، «شرکت‌کنندگان در این نشست، اتفاق نظر داشتند که وضعیت جاری در منطقه (دریای سیاه) نه فقط تهدیدی برای امنیت اوکراین بلکه برای امنیت کل حوزه یوروآتلانتیک هم تهدید محسوب می‌شود.

سفر این هیات آمریکایی در شرایطی صورت گرفته که گزارش‌های رسانه‌‌ای حاکی است که «ولودیمر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در تدارم برای سفر به واشنگتن و دیدار با همتای آمریکایی طی چند هفته آینده است.

پیشتر در خبرها آمده بود که دولت اوکراین در آستانه این سفر که هنوز تاریخ دقیقی برای آن اعلام نشده، برای خرید تسلیحات آمریکایی رسما درخواست داده است (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول