اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

آمادگی کمک به سوریه در تأمین نیروی کار را داریم

معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: آمادگی کامل داریم تا در تأمین نیروی کار و تکنسین توانمند به کشور سوریه کمک کنیم.

آمادگی کمک به سوریه در تأمین نیروی کار را داریم

به گزارش خبرگزاری فارس از البرز، سلیمان پاک سرشت، معاون وزیرکار، تعاون و رفاه اجتماعی در نشستی که ظهر امروز با حضور وزیر امور اجتماعی و کار کشور سوریه در مرکز تربیت مربی در البرز برگزار شد، گفت: آمادگی این را داریم زمانی که سوریه مرکز تربیت مربی احداث کرد، در این مرکز برای تعدادی از مربی های سوریه دوره های آموزشی کوتاه مدت و بلند مدت برگزار کنیم.

رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور اظهار کرد: وزیر امور اجتماعی و کار سوریه معتقد است که به شدت نیازمند نیروی تکنسین هستند؛ نیروی متخصص در کشور سوریه وجود دارد اما آن ها تکنسین هایی در حد سطوح صلاحیت های پیشرفته می خواهند.

معاون وزیرکار، تعاون و رفاه اجتماعی بیان کرد: تحولات جدیدی در آموزش ها و همکاری میان دستگاه ها ایجاد کردیم و برای بهبود در امور می توانیم این اقدامات را به پروژه مشترک میان دو کشور تبدیل کنیم.

پاک سرشت در ادامه به روابط و همکاری سابق ایران و بخش های مختلفِ ذی نفع کشور برای انتقال تجربیات اشاره کرد و یادآور شد: ایجاد تعادل میان بازار عرضه و تقاضای کار حائز اهمیت بسیاری است که در این رابطه شاهد وجود همکاری خوب و ملموسی با کشور سوریه بوده ایم.

رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور با بیان اینکه تحت تأثیر مطالب و ایده های آموزشی مدنظر وزیرکار سوریه قرار گرفته ایم، اعلام کرد: سعی داریم از این مطالب بهره گیری کنیم تا به دستاوردهای مهمی در حوزه های آموزشی برسیم.

وی در پاسخ به سؤال وزیرکار سوریه مبنی بر اینکه «بودجه مرکز تربیت مربی از کجا تأمین می شود؟» مطرح کرد: اغلب منابع مرکز تربیت مربی و پژوهش های فنی و حرفه ای از بودجه دولتی سازمان تأمین می شود.

پاک سرشت در پاسخ به سؤال دیگری در رابطه با نحوه ارائه خدمات آموزشی این مرکز یادآور شد: ارائه خدمات آموزشی به مربیان برای کارگزاران دولتی رایگان است؛ مربیان سازمان، زمان خود را صرف بازآموزی مهارت های جدید و تکنولوژی‌ها می کنند.

معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی ادامه داد: در کنار این آموزش ها، گروه هدف فراگیر آموزش های مهارتی، بر اساس انعقاد قرارداد مالی در دستگاه ها و بخش خصوصی مشمول خدمات آموزشی خواهند شد.

وی در رابطه با درآمد مرکز تربیت مربی، بیان کرد: درآمدهای این مجموعه در خود مرکز صرف تقویت فعالیت ها می شود که اگر کسی علاقه مند به تربیت نیروی آموزشی باشد باید حتما از این مرکز استفاده کند.

پاک سرشت عنوان کرد: برای درک جدی تر از ایده ها و اقدامات اجرایی در این مرکز می توان به آموزش مهارت به سربازان اشاره کرد که افراد در مدت زمان سربازی مجبور به گذراندن دوره بوده و پس از آن موظف به ارائه خدمات و آموزش هایی که از سر گذرانده اند هستند.

رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور ادامه داد: برخی از نیروهایی که تسلط کافی بر تکنولوژی های جدید دارند و در این مجموعه فعالیت می کنند و استخدام دولت نیستند از بخش خصوصی تأمین می شوند.

پاک سرشت با بیان اینکه بازآموزی ها در بخش خصوصی، بنگاه های اقتصادی و مرکز تربیت مربی انجام می شود، خاطرنشان کرد: نگاه ما در این مرکز این است که تصور می شود اگر آموزش ها با همکاری صنعت و بخش خصوصی و بنگاه های اقتصادی نباشد نمی توانیم آموزش هایی طبق دانش روز ارائه دهیم.

وی عنوان کرد: حدود ۵۷۰ مرکز فعال فنی و حرفه ای در کشور داریم که در این میان بیش از چهار مورد دارای کارگاه های آموزشی هستند و مشمول طیف بسیار متنوعی از آموزش ها در حوزه هایی از جمله صنعت، خدمات، فرهنگ و یا گردشگری می شود.

پاک سرشت عنوان کرد: در حوزه های آی تی، الکترونیک، صنایع دستی و چندین شاخه دیگر بسته به ظرفیت و پتانسیل استان ها فعالیت های جدید آغاز شده و جامعه هدف ما افرادی هستند که تسهیلات گرفته اند و باید مهارتی برای بهره گیری از این تسهیلات کسب کنند؛ همکاری و گفت و گوی جدی نیز با کشور آلمان داشته ایم و با کشورهای کرواسی، ژاپن، هلند و اتریش نیز مذاکراتی را شروع کرده ایم.

معاون وزیرکار، تعاون و رفاه اجتماعی به وجود استانداردهای مشترک جریان گفت و گوی ایران و آلمان اشاره و اظهار کرد: در قالب این استانداردها می توانیم اقدامات مفیدی را پیش ببریم؛ آلمان کشور مهمی است که بر اساس استانداردها و صلاحیت ها اعزام نیروی کار به آن جا صورت گیرد.

پاک سرشت در پایان با بیان اینکه در نظر داریم نیروی کار توانمند و دارای صلاحیت برای اعزام به کشورهای دیگر تربیت کنیم، ادامه داد: مسأله اساسی و مهم برای ما در خصوص اعزام‌ نیروی کار این است که نظام فنی و حرفه ای پیشرفته داشته باشیم.

انتهای پیام/پ/1102/س/3

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول