اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نیروهای همپیمان ارتش سوریه پاکسازی مناطق مرزی با عراق را کلید زدند

همزمان با عملیات ارتش عراق برای پاکسازی مناطق مرزی با سوریه، شماری از نیروهای همپیمان ارتش سوریه عازم مرزهای این کشور با عراق شدند تا این منطقه را از حضور عناصر داعش پاکسازی کنند.

نیروهای همپیمان ارتش سوریه پاکسازی مناطق مرزی با عراق را کلید زدند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ارتش عراق و نیروهای سازمان «الحشد الشعبی» (بسیج مردمی) از یکشنبه 16 تیر ماه عملیاتی را برای پاکسازی مناطق غربی آغاز کردند.

این عملیات، «ارادة النصر» نام دارد و در مناطق صحرایی انجام می‌شود که استان‌های الانبار، موصل و صلاح الدین را به یکدیگر وصل می‌کند و به مرزهای سوریه می‌رسد. این عملیات در محدوده‌ای به وسعت 30 هزار کیلومتر مربع انجام خواهد شد.

پایگاه خبری معارض «سمارت» گزارش داد که گروه‌های از نیروهای وابسته به ارتش سوریه که در استان دیرالزور (شرق سوریه) حضور دارند، عازم مرزهای عراق و سوریه رفتند تا این مناطق را از حضور داعش پاکسازی کنند.

سمارت به نقل از منابع محلی اعلام کرد که شش خودروی حامل نیروهای همپیمان ارتش سوریه که مجهز به سلاح‌ بودند، از مناطق «الجمعیات و الکتف» به سمت مرزهای عراق رفتند.

این دو منطقه در شهر البوکمال در استان دیرالزور قرار دارد و نیروهای همپیمان نیز نیروهای سازمان الحشد الشعبی هستند که به سمت صحرایی حرکت کردند که بین مرزهای سوریه و عراق امتداد دارد تا بتوانند این مناطق را پاکسازی کنند.

همزمان با اینکه نیروهای همپیمان ارتش سوریه در حال مبارزه با عناصر داعش هستند، شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» در حال تثبیت طرح «تجزیه‌طلبانه» خود هستند.

روزنامه «الوطن» سوریه گزارش داد که نیروهای دموکراتیک که تحت حمایت آمریکا قرار دارند، برای تثبیت این طرح، در حال دریافت سلاح و کمک‌های لجستیک هستند.

روز گذشته ده‌ها کامیون حامل کمکهای لجستیک، خودرو و ابزارهای بازسازی از شمال عراق و از طریق گذرگاه «سمیلکا» وارد خاک سوریه شد. برای هفدهمین بار است که آمریکایی‌ها از منطقه کردستان عراق، کامیون‌های حامل سلاح و تجهیزات و کمک‌های لجستیک به شبه‌نظامیان کُرد ارسال می‌کنند.

این در حالی است که اخیرا اعتراضات به حضور شبه‌نظامیان کُرد و عناصر آمریکایی در مناطق تحت تسلط آنان افزایش یافته و به صورت هفتگی تظاهرات مردمی علیه آنان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول