اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

۸ فوتی و مصدوم بر اثر غرق‌شدگی در آذربایجان‌غربی/ جوان ۲۸ ساله نخستین قربانی آبشار شلماش

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: روز گذشته در سطح استان یک نفر بر اثر غرق‌شدگی فوت و هفت نفر دیگر مصدوم شدند.

۸ فوتی و مصدوم بر اثر غرق‌شدگی در آذربایجان‌غربی/ جوان ۲۸ ساله نخستین قربانی آبشار شلماش

باقر بهرامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به عملیات‌های مرتبط با غرق شدگی طی روز گذشته در آذربایجان‌غربی اظهار کرد: پس از تماس یکی از شهروندان با سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی و ۱۱۵ اورژانس مبنی بر غرق شدن یک نفر در آبشار شلماش به سرعت تیم ناجیان غریق آتش‌نشانی متشکل از دو نفر غواص و نیروهای اورژانس به همراه یک دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: تیم غواصان جسد این جوان را بعد از تلاش دو ساعت و ۴۰ دقیقه‌ای از آبشار خارج کردند و در واقع این فرد نخستین قربانی آبشار شلماش سردشت در سال جاری بوده است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه این جوان به هشدار‌های لازم در آبشار مبنی بر خطر شنا کردن توجه نکرده و با بی‌احتیاطی اقدام به شنا کرده بود، ادامه داد: در مکان‌های مختلفی از آبشار شلماش تابلوهایی مبنی بر آگاهی و بازدارندگی گردشگران با عناوینی همچون خطر مرگ، شنا کردن ممنوع نصب شده است اما همچنان این علایم توسط مسافران و اهالی بومی نادیده گرفته و برای این منظور از شهروندان و گردشگران درخواست می‌شود هنگام تفریح در این مکان نکات ایمنی را به طوز کامل رعایت کنند.

وی با اشاره به اینکه پس از دریافت گزارش دیگری مربوط به غرق‌شدگی چند نفر در سد سیلوه پیرانشهر نیروهای اورژانس در محل حادثه حضور یافتند، عنوان کرد: این حادثه سه مصدوم داشت که همگی پس از انجام کمک‌های اولیه برای ادامه درمان به بیمارستان اعزام شدند.

بهرامی همچنین از مصدومیت چهار نفر بر اثر شنا در محل پل میانگذر دریاچه ارومیه خبر داده و تصریح کرد: این افراد نیز با انجام اقدامات اورژانسی توسط ۱۱۵ به بیمارستان انتقال داده شدند.

انتهای پیام/ ۶۱۰۲۳/ ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول