اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

پیگیری رفع محدودیت استقرار صنایع در شعاع 120 کیلومتری تهران توسط وزیر صمت

نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس از پیگیری رفع محدودیت فعالیت صنایع در شعاع 120 کیلومتری تهران توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد.

پیگیری رفع محدودیت استقرار صنایع در شعاع 120 کیلومتری تهران توسط وزیر صمت

قاسم میرزایی‌نیکو در حاشیه نشست مسؤولان دماوند و فیروزکوه با وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس اظهار کرد: در نشست امروز با رحمانی، وزیر صمت خواسته‌های دو شهرستان دماوند و فیروزکوه در بخش صنایع و بازرگانی که اکثریت مردم با آنها مواجه هستند، مطرح شد.

وی افزود: مهم‌ترین مطلب در این نشست در خصوص شهرک‌های صنعتی بود که این شهرک‌ها بتوانند کیفیت لازم برای خدمات‌رسانی و تولید را داشته باشند؛ باید مشکلات خدمات اولیه این شهرک‌ها شامل آب و برق رفع و همچنین اعطای تسهیلات برای آنها فراهم شود.

*اختیار تام فرمانداران برای ساماندهی معادن

نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس با بیان اینکه عده‌ای اراضی را در شهرک‌های صنعتی با اخذ مجوز و خدمات دریافت می‌کنند، اما فعالیتی را انجام نمی‌دهند، گفت: در این زمینه، اراضی واگذار شده از کسانی که نتوانستند تا فعالیتی را انجام دهند، خلع‌ید می‌شود و این اراضی به کسانی واگذار خواهد شد که سرمایه و امکانات لازم را برای کار دارند.

میرزایی‌نیکو تصریح کرد: بحث دیگر در خصوص شرکت‌ها یا مراکز تولیدی کلانی است که از صندوق توسعه درخواست تسهیلات داشته‌اند؛ همچون شرکت لنت ترمز در فیروزکوه که در صورت راه‌اندازی برای 250 تا 400 نفر اشتغال‌ ایجاد می‌کند و در این زمینه، وزیر صمت دستور تسهیل‌گیری را صادر کرد.

وی اشاره به مشکلات معادن در منطقه دماوند و فیروزکوه بیان کرد: در این خصوص نیز قرار شد که برای ساماندهی معادن اختیار تام به فرمانداران دماوند و فیروزکوه داده شود تا با برگزاری کارگروه معادن بتوانند مسائل را پیش ببرند.

*فعالیت صنایع در بعضی نقاط می‌تواند احیاگر باشد

نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس افزود: یکی از مباحث مطرح شده در خصوص تأمین مواد غذایی مورد نیاز بود که در سهیمه‌بندی اولویت به شهرستان فیروزکوه داده خواهد شد؛ هرچند اکنون مشکلی در توزیع مواد غذایی و کالای اساسی با توجه به سهمیه استان تهران در دماوند و فیروزکوه وجود ندارد.

میرزایی‌نیکو به مصوبه محدودیت استقرار صنایع در شعاع 120 کیلومتری تهران اشاره کرد و گفت: لغو یا تغییر این مصوبه توسط وزیر صمت در حال پیگیری است؛ این مصوبه در حالی در گذشته توسط هیأت وزیران وقت مصوب شد که فعالیت صنایع در بعضی نقاط می‌تواند احیاگر باشد؛ بنابراین طرحی در این خصوص به اتفاق نظر استان تهران به هیأت دولت برای تصویب ارسال شده است.

وی تأکید کرد: هیأت وزیران می‌تواند صنایع مختلف را دسته‌بندی کنند که هر کدام از آنها در چه محدوده‌ای مجوز فعالیت اخذ کنند، نه اینکه تمام صنایع از شعاع 120 کیلومتری شهر تهران خارج شوند.

انتهای پیام/67015/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول