اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

هشدار اروپا به ترکیه درباره اعزام ناو حفاری به قبرس

اتحادیه اروپا ضمن هشدار به ترکیه در خصوص اعزام کشتی‌های حفاری به آبهای اطراف قبرس، این اقدام را نقض حاکمیت این کشور اروپایی خواند.

هشدار اروپا به ترکیه درباره اعزام ناو حفاری به قبرس

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) اعلام کرد که طرح ترکیه برای انجام حفاری در جستجوی نفت و گاز در سواحل قبرس موجب نگرانی بسیار در این منطقه شده است.

بنا بر گزارش خبرگزاری «رویترز»، اتحادیه اروپا همچنین هشدار داد که این اقدام ترکیه موجب افزایش تنش‌ها میان این دو کشور شده و غیرقابل قبول است.

بر اساس این گزارش، در این بیانیه تأکید شده است: «نیت اعلام شده ترکیه برای انجام عملیات حفاری جدید در شمال شرقی قبرس غیرقانونی و موجب نگرانی بسیار است».

اتحادیه اروپا در ادامه ضمن درخواست از آنکارا برای توقف این عملیات حفاری و بازگرداندن ناوهای خود، تصریح کرد: «این دومین عملیات طرح‌ریزی شده ترکیه، دو ماه پس از آغاز عملیات حفاری در جریان در غرب قبرس، موجب افزایش غیرقابل قبول تنش‌ها شده و حاکمیت قبرس را نقض می‌کند».

ناو حفاری «یاووز» ترکیه روز گذشته وارد آبهای قبرس شد. این دومین ناو حفاری ترکیه است که طی دو ماه گذشته در سواحل قبرس پهلو گرفته است. پیش از این ناو حفاری «فاتح» ترکیه اوایل ماه می وارد سواحل غربی قبرس شده بود و قبرس نیز در ماه ژوئن برای خدمه این ناو، حکم بازداشت صادر کرده بود. (جزئیات بیشتر)

خبرگزاری «آناتولی» ترکیه به نقل از «فاتح دونمز» وزیر انرژی این کشور گزارش کرده بود که ناو حفاری یاووز قرار است ظرف یک هفته آینده عملیات حفاری در جستجوی گاز و نفت را در سواحل قبرس آغاز کند.

دولت قبرس امروز (دوشنبه) ورود ناو حفاری ترکیه به آبهای نزدیک این کشور را به شدت محکوم کرده و این اقدام را نقض جدی حاکمیت خود خواند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول