اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

سلیمی: سرمایه اجتماعی مسئله اصلی روز کشور است

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی گفت: یکی از مهمترین موضوعات کشور سرمایه اجتماعی است که گاهی در جامعه ما به درستی تعبیر نمی‌شود و به اشتباه آن را محبوبیت قلمداد می‌کنند.

سلیمی: سرمایه اجتماعی مسئله اصلی روز کشور است

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاه خبرگزاری فارس، حسین سلیمی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی در نشست رؤسای دانشگاه‌ها ومؤسسات آموزشی، پژوهشی و فناوری اظهار داشت: یکی از مسائل اصلی کشور در کنار مسائل اقتصادی و اجتماعی کاهش سرمایه‌های اجتماعی است.

وی توضیح داد: در کشور سرمایه‌های اجتماعی به خوبی تعریف نشده و گاهی از آن تعبیر به محبوبیت می‌کنیم در حالی که سرمایه اجتماعی به مفهوم اعتماد است.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی گفت:‌ دانشگاه‌ها می‌توانند در تقویت فرهنگ گفتمان نقش‌آفرینی کنند که گفتمان به تدریج شکل می‌گیرد و یک باره ساخته نمی‌شود.

سلیمی اظهار داشت: امروز دانشگاه‌ها توسط گروه‌های فشار مورد هجمه قرار می‌گیرند و گاهی به دلیل تخلف چند نفر دانشگاه با اتهام غربزدگی مواجه می‌شود.

وی ادامه داد: به عنوان رئیس دانشگاه هر روز با گروه‌های فشار دست و پنجه نرم می‌کنم تا امنیت را برای دانشگاه فراهم کنم. با این حال چه توانی برایم باقی می‌ماند که به امور اساسی برسم.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی افزود:‌ در نتیجه اگر دانشگاه از تهاجم دور باشد مهمترین کمک به دانشگاه‌هاست ودر این صورت قول می‌دهیم که با تمام قوا به جنگ مشکلات خواهیم رفت که البته مشکلات فقط اقتصادی نیست و معتقدم آسیب‌های اجتماعی مشکل بزرگی است.

سلیمی گفت: از حدود 800 میلیارد تومان بودجه اجتماعی وزارت کشور آیا بخشی برای حل مشکلات آسیب‌های اجتماعی قابل تخصیص به دانشگاه‌ها است، 

وی خاطرنشان کرد: معتقدم اگر به دانشگاه‌ها به عنوان نماد عقلانیت در جامعه نگاه شود دانشگاه توان انجام بسیاری از کارها را دارد. 

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی ادامه داد:‌یک گلایه از برخی منتقدان دارم. آنهایی که بازمانده از دانشگاه‌ها بوده‌اند اعتبار دانشگاه را زیر سؤال می‌برند و می‌بینیم کسی که استاد دانشگاه را متهم به تقلب می‌کند خودش از ورود به دانشگاه باز مانده است.

سلیمی گفت:‌در این نشست امیدوار بودیم اخبار خوبی از باز شدن دست دانشگاه‌ها بشنویم که اغلب مسئولان در این نشست تنها انتظارات خود را از دانشگاه بیان کردند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول