اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

سازمان ملل اوضاع اردوگاه‌های مرزی آمریکا را شوکه کننده خواند

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل در بیانیه‌ای از وضعیت «هولناک» اردوگاههای مرزی آمریکا که در آن کودکان در وضعیت نامساعدی به سر می‌برند، ابراز تأسف کرد.

سازمان ملل اوضاع اردوگاه‌های مرزی آمریکا را شوکه کننده خواند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،‌ «میشل باشله» کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل، امروز (دوشنبه) ضمن ابراز تأسف از اوضاع «هولناک» اردوگاههای مرزی آمریکا اعلام کرد که وضعیتی که آمریکا مهاجران و پناهجویان از جمله کودکان را در بازداشتگاههای مرزی خود نگه می‌دارد، منزجر کننده است.

بنا به گزارش خبرگزاری رویترز، وی در بیانیه‌ای در این خصوص گفت: «به عنوان یک پزشک متخصص اطفال و همچنین بعنوان یک مادر و رئیس سابق دولت، از اینکه کودکان مجبورند در اردوگاههای پر از جمعیت بدون دسترسی به خدمات درمانی یا غذا و در وضعیت بهداشتی نامطلوب بر روی زمین بخوابند، عمیقاً شوکه شدم».

پیش از این، «الکساندریا اوکاسیو کورتز» جوانترین نماینده کنگره آمریکا، هفته گذشته بعد از بازدید از یکی از مراکز بازداشت مهاجران در «تگزاس»، اوضاع پناهجویان را «هولناک» توصیف کرد.

وی گزارش داد که کارکنان اداره گمرک و محافظت مرزی، زنان را در سلول‌هایی بدون آب نگه می‌دارند و به آنها می‌گفتند که باید از آب توالت برای آشامیدن استفاده کنند و تصریح کرد، فقط کودکان نبودند بلکه همه از آب توالت برای آشامیدن استفاده می‌کردند و مأموران گمرک آمریکا مقابل اعضای کنگره به آنها می‌خندیدند.

اخیراً نیز گزارش جدیدی از وضعیت «هولناک» اردوگاه‌های مرزی آمریکا منتشر شده است که نشان می‌دهد که مأموران گشت مرزی این کشور، مهاجران را در نزدیکی منطقه «ریو گراند والی» وادار می‌کنند در اتاق‌هایی که ظرفیت‌ آن اشباع شده است، مستقر شوند.

جدیدترین یافته‌های بازرسان مستقل حاکی از آن است که اکثر کودکان مهاجر در پناهگاههایی که مختص کودکان است نگهداری می‌شوند و دسترسی به حمام ندارند و حتی اجازه تعویض لباس هم به آنها داده نمی‌شود.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول