اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

توجه به حوزه فناوری برای ایجاد اشتغال در کهگیلویه و بویراحمد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه حوزه فناوری در استان نیاز به حمایت بیشتری دارد، گفت: حوزه فناوری برای ایجاد بستر اشتغال مورد توجه قرار گیرد.

توجه به حوزه فناوری برای ایجاد اشتغال در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حسین کلانتری  در دیدار با رئیس مرکز بازرسی و نظارت مدیریتی وزارت ارتباطات و فنآوری به بسترسازی، توسعه و تقویت حوزه فناوری به منظور کسب و کارهای مبتنی بر فنآوری ارتباطات و ارائه خدمات بهتر اینترنتی در استان تأکید کرد و گفت: این استان به لحاظ ظرفیت‌های مختلف به خصوص گردشگری، آب و انرژی، شرایط محیطی و آب و هوا توانمند بوده و می‌تواند به قطب جدیدی در کشور تبدیل شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: حوزه مخابرات، اینترنت، فضای مجازی و فناوری اطلاعات و ارتباطات امروزی تنها فضایی تاثیر گذار در همه حوزه‌ها است و در این استان نیازمند حمایت ویژه و جدی دارد، این حوزه برای ایجاد اشتغال مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه هزینه ارائه خدمات در بخش‌های راه، گاز، برق و مخابرات به دلیل کوهستانی، سخت گذر بودن و پراکندگی روستاها بسیار بالا است، عنوان کرد: با توجه به کافی نبودن منابع اعتباری در استان، نیازمند حمایت و کمک‌های مالی و فنی مهندسی به صورت ویژه از مرکز کشور هستیم.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد به تقویت و توسعه اینترنت روستایی تاکید کرد و یادآور شد: استان بیش از یک‌ هزار و ۷۰۰ روستای دارای سکنه دارد که به دلیل پراکندگی باید به آنها توجه شود.

 در ادامه این نشست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری هم گفت: موضوعی که در حوزه فنآوری استان با آن درگیر و نیازمند کمک و حمایت از مرکز کشور هستیم بسترسازی و تامین خطوط فیبرنوری برای انتخابات پیش رو و تقویت شبکه و بروز شدن فضای مجازی است.

جعفر گوهرگانی افزود: ۱۳ بخشداری در این استان فاقد شبکه اینترنتی است و نیازمند کمک اعتباری از وزارتخانه برای کمک مالی جهت انتقال فیبرنوری است.

وی، تقویت و انتقال شبکه اینترنتی و فیبرنوری برای برخی از واحدهای صنعتی بزرگ استان را ضروری دانست و ابراز داشت در این خصوص وزارتخانه ارتباطات و فنآوری اطلاعات استان را یاری کند.

در پایان رئیس مرکز بازرسی و نظارت مدیریتی وزارت ارتباطات و فنآوری اطلاعات هم گفت: اقدامات خوبی در حوزه پوشش روستایی در کشور آغاز شده است و تیم هایی با کسب آموزش برای پایش روستاها جهت این پوشش فعال شده است.

داود سبوحی با اشاره به اینکه، بیشتر درخواست های مسئولین و مردم انتقال و تقویت شبکه و فیبرنوری در روستاهاست، افزود: سیاست وزارتخانه هم بر این است تا به این مهم توجه جدی شود.

وی با بیان اینکه، مجموعه مدیریتی در حوزه ارتباطات و فنآوری اطلاعات در این استان جوان، فعال و پویاست، اظهار داشت: این مجموعه استانی با وزارتخانه به خوبی در تعامل است و کارها را به شایستگی پیگیری و دنبال می کند و ما هم سعی می کنیم خواسته ها را برآورده سازیم.

سبوحی تصریح کرد: همه خواسته‌های استان را که ارائه شده است در وزارتخانه رصد و پیگیری می‌کنم و حتما با این درخواست‌ها موافقت می‌شود.

انتهای پیام/82024
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول