اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

نمادی که زمینه‌ساز حضور اجتماعی فعال بانوان است

استاد حوزه و دانشگاه گفت: حجاب یکی از ضروریات دینی مردان و زنان و پوشش چادر نماد زن مسلمان است که زن ایرانی همراه با این نماد، حضور اجتماعی فعالی دارد.

نمادی که زمینه‌ساز حضور اجتماعی فعال بانوان است

به گزارش خبرگزاری فارس از چادگان، حجت‌الاسلام محمد داستان‌پور صبح امروز در گردهمایی عفاف و حجاب بانوان چادگانی گفت: دین اسلام محدودیت ندارد و حجاب برای تعالی زن مسلمان در نظر گرفته‌ شده است، البته حضور خواهران در این همایش هم نشان از جایگاه عفاف و حجاب در جامعه است.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: ترویج فرهنگ عفاف و حجاب نیازمند اهتمام همگانی مردم و مسؤولان است تا با تشویق جوانان در امر حجاب و عفاف دسیسه‌های دشمنان در راستای ترویج فرهنگ بیگانه نقش بر آب کنند.

وی در ادامه بیان داشت: حجاب یکی از ضروریات دینی مردان و زنان و پوشش چادر نماد زن مسلمان است که زن ایرانی همراه با این نماد، حضور اجتماعی فعالی دارد.

داستان‌پور عنوان کرد: حجاب برای وارد شدن زن مسلمان به جامعه است تا از توانایی‌های او در پیشبرد اهداف جامعه و تحکیم نظام خانواده و فرزندپروری استفاده شود.

استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: این همایش به‌ منظور تثبیت و فرهنگ حجاب و عفاف در شهرستان است که از گذشته به این مهم از سوی مردم به‌ ویژه جامعه بانوان وجود داشته برگزار شده است.

محمد ملیانی فرمانده ناحیه مقاومت چادگان نیز در این همایش گفت: برپایی نمایشگاه کتاب با موضوع حجاب و عفاف ازج مله برنامه‌های جنبی همایش عفاف و حجاب در شهرستان چادگان است که انتظار داریم جوانان در این برنامه‌های فرهنگی حضور فعال داشته باشند.

وی از عموم مردم شهرستان چادگان به‌ ویژه جوانان، نوجوانان، دانشجویان، حوزه‌های خواهران و برادران خواست در برنامه‌های همایش عفاف و حجاب شهرستان چادگان شرکت کنند. 

ملیانی در ادامه گفت: شهرستان چادگان به‌ واسطه برکت فرهنگ اصیل شیعه در کنار باورهای دینی و قومی تا امروز مشکلی در زمینه عدم عنایت به مقوله حجاب از سوی جامعه بانوان وجود نداشته است.

به گزارش فارس، همایش عفاف و حجاب صبح امروز با راه‌پیمایی 500 نفر از بانوان از میدان الله چادگان و تجمع در حسینیه فصیحی این شهر برگزار شد.

انتهای پیام/63046/ص30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول