اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

وزیر خارجه ازبکستان خواستار سرمایه‌گذاری خارجی در آسیای مرکزی شد

وزیر امور خارجه ازبکستان خواستار اجرای طرح‌های سرمایه گذاری در آسیای مرکزی در زمینه‌هایی مانند فناوری‌ اطلاعات، خدمات مالی و خودروسازی شد.

وزیر خارجه ازبکستان خواستار سرمایه‌گذاری خارجی در آسیای مرکزی شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «عبدالعزیز کامل‌اف» وزیر امور خارجه ازبکستان در پانزدهمین نشست وزرای امور خارجه «آسیایی مرکزی و اتحادیه اروپا» در شهر «بیشکک» خواستار اجرای طرح‌های سرمایه گذاری در آسیای مرکزی در زمینه‌هایی مانند فناوری‌ اطلاعات، خدمات مالی و خودروسازی شد.

وزیر امور خارجه ازبکستان افزود: هم اکنون 60 درصد سرمایه گذاری‌های مستقیم خارجی به صنعت مواد خام اختصاص دارد.

کامل‌اف اظهار داشت: اهداف و وظایف مندرج در استراتژی جدید اتحادیه اروپا درباره آسیای مرکزی به طور کامل متناسب با اولویت‌های استراتژی توسعه ازبکستان برای سال‌های 2017 و 2021 میلادی است.

وی خاطرنشان کرد: ازبکستان پایبند به همکاری‌های پرثمر و موثر با اتحادیه اروپا با هدف اجرایی استراتژی جدید اتحادیه اروپا در آسیای مرکزی است.

وزیر امور خارجه ازبکستان تاکید کرد: تجار اروپایی می‌توانند از پتانسیل بزرگ و بلااستفاده  بهره‌برداری کند و وارد بازار خوش آتیه آسیای مرکزی و افغانستان با جمعیت بیش از 100 میلیون نفر شوند.

عبدالعزیز کامل‌اف با اشاره به همکاری‌های منطقه‌ای گفت: اساس سیاست خارجی ازبکستان دسترسی به اولویت اصلی یعنی تبدیل آسیای مرکزی به منطقه‌ای با ثبات، امن و پر رونق است.  

وزیر امور خارجه ازبکستان همچنین بر کارآیی همکاری‌ها با اتحادیه اروپا در امور افغانستان از جمله توسعه روابط بازرگانی، زیربنایی، حمل و نقل و مخابرات تاکید کرد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول