اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

افتتاح گمرک فاروج در انتظار زیرساخت / ترابری ریلی در خراسان شمالی آماده است

مدیرکل گمرک خراسان شمالی از آمادگی افتتاح گمرک فاروج در صورت تأمین زیرساخت‌های ارتباطی آن خبر داد و گفت: علاوه بر گمرک فاروج، ترابری ریلی و انتقال کالا از طریق گمرک جاجرم برای تولیدکنندگان استان مهیا است.

افتتاح گمرک فاروج در انتظار زیرساخت / ترابری ریلی در خراسان شمالی آماده است

جواد جعفری در مصاحبه با خبرنگار فارس در بجنورد با اشاره به نام‌گذاری سال به رونق تولید از تسهیل صادرات مواد اولیه از گمرک خراسان شمالی خبر داد و اظهار کرد: در حوزه صادرات ۳ ماه اول سال به نسبت مشابه سال گذشته ۳۵ درصد افزایش دلاری و ۵۱ درصد افزایش وزنی را شاهد بودیم که اوره، کریستال ملامین و برخی مواد خوراکی ازجمله مهم‌ترین کالاهای صادراتی به شمار می‌آید که به کشورهای ترکیه، ترکمنستان، افغانستان و عراق صادرشده است.

وی از افزایش واردات نیز خبر داد و افزود: ۱۷۰ درصد از منظر دلاری و ۲۸ درصد ازنظر وزنی افزایش واردات داشتیم که عمده آن مواد اولیه و ماشین آلات صنایع تولیدی است.

مدیرکل گمرک خراسان شمالی به نگاه ویژه این سازمان برای تسهیل راه‌اندازی واحدهای صنعتی اشاره کرد و خاطرنشان کرد: با کمک ما اولین واحد تولید شمش در خراسان شمالی در بهمن سال ۹۷ به بهره‌برداری رسید.

وی از کم‌کاری برخی نهادهای دولتی انتقاد کرد و افزود: اگر همت گمرک استان نبود تعداد زیادی از واحدهای صنعتی خراسان شمالی اکنون تعطیل بودند.

جعفری از آماده بودن دفتر گمرک فاروج خبر داد و ادامه داد: مشکل اعتباری در این زمینه وجود ندارد و دفتر تجهیز شده  اما برای تجارت نیاز به ورود دستگاه‌های دیگر است.

وی از توافق با کارخانه آلومینا برای گمرک شدن این منطقه خبر داد و افزود: تاکنون سابقه نداشته است که خود یک کارخانه منطقه گمرکی باشد و اینک این گمرک ریلی برای عموم قابل‌استفاده بوده و علی رغم عدم استقبال صنایع از این امکان اما ترابری ریلی در خراسان شمالی کاملا مهیا است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول