اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حقوق بشر به سبک آمریکایی؛ از سوزاندن فرقه داوودیان تا ایجاد داعش

کارشناس مسائل حقوقی گفت: اگر اعمال ضد حقوق بشری آمریکا را ورق بزنیم از جنایت‌ها علیه ملت‌های بی‌گناه مانند ویتنام، سوریه، عراق، فلسطین، افغانستان، پاکستان، یمن و میانمار پر است.

حقوق بشر به سبک آمریکایی؛ از سوزاندن فرقه داوودیان تا ایجاد داعش

مهدی چاپاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند، اظهار داشت: آمریکا از بدو تأسیس با بهره‌گیری از فنون زور، زر و تزویر سعی در سلطه بی‌چون‌وچرا بر جهان داشته و دارد.

وی افزود: آمریکا برای رسیدن به مقاصد خود از هیچ اقدامی فروگذار نکرده و هیچ ابایی از نحوه برخورد با مخالفان خود ندارد.

کارشناس مسائل حقوقی بیان داشت: برخورد با سرخ‌پوستان و بومیان ساکن آمریکا که صاحبان اصلی آن منطقه بودند توسط اروپاییان که بعد از تأسیس کشور آمریکا خود را صاحب بی‌چون‌وچرای آنجا دانستند، از اولین موارد نقض حقوق بشر است که البته در زمان حاضر نیز با تبعیض نژادی و ایجاد تفاوت مشهود بین رنگین‌پوست‌ها ادامه دارد.

چاپاری خاطرنشان کرد: برخورد شدید نظامی با فرقه داوودیان ساکن آمریکا که باعث حذف تمامی اعضای این فرقه مذهبی و مصادره اموال این گروه شد نیز نمونه دیگری از نقض آزادی بیان و حقوق اولیه انسان‌ها است که بعد از گذشت سال‌ها همچنان لکه ننگ آن بر دامن آمریکا خودنمایی می‌کند.

وی با اشاره به اقدامات ضد حقوق بشری آمریکا علیه ساکنان و اتباع کشور خودش، گفت: کشوری که علیه مردم خود این‌گونه رفتار کند طبیعی است که بدترین جنایات را علیه مردم سایر کشورها انجام دهد.

کارشناس مسائل حقوقی یادآور شد: دستیار سابق دونالد ترامپ در کتابی که اخیراً به نگارش درآورده اعلام کرده بود ترامپ در صورت جدایی همسرش ملانیا از او، ویزای شهروندی‌اش را باطل و او را از آمریکا اخراج خواهد کرد و این جمله اوج ددمنشی و خوی استکباری ساکنان کاخ سفید را نشان می‌دهد.

چاپاری بیان داشت: اگر اعمال ضد حقوق بشری آمریکا را ورق بزنیم از جنایت‌ها علیه ملت‌های بی‌گناه مانند ویتنام، سوریه، عراق، فلسطین، افغانستان، پاکستان، یمن و میانمار پر است.

وی استفاده از بمب اتمی علیه ساکنان هیروشیما و ناکازاکی، سرکوب نهضت‌های آزادی‌بخش، تغییر در حکومت‌های جهان از طریق کودتا، جنگ داخلی، فشار بین‌المللی، تحریم‌های ظالمانه اقتصادی علیه ملت‌های آزاده جهان، عدم پایبندی به توافقات و معاهدات بین‌المللی و خروج عملی از اکثر آن‌ها، حمایت از گروه‌های تروریستی مانند ایجاد و حمایت نظامی و سیاسی از داعش را از اقدامات ضد حقوق بشری آمریکا دانست و گفت: این‌ها نمونه‌های کوچکی از نقض حقوق بشر و آزادی‌های فردی توسط رژیم آمریکا است.

کارشناس مسائل حقوقی عنوان داشت: پس از تدوین دکترین حقوق بین‌الملل و ورود مفهوم حقوق بشر به نظام بین‌الملل و متعاقباً ورود قوانین مرتبط با حقوق بشر و اساسنامه سازمان ملل متحد باب جدیدی جهت استفاده از این مفهوم مقدس برای اغراض نامشروع مفتوح شد.

چاپاری با بیان اینکه جهت تخلف کشورها از مبانی حقوق بشر ضمانت اجرای مختلفی در نظر گرفته شده است، بیان داشت: آمریکا و متحدان این کشور با مستمسک قرار دادن این امر و به بهانه نقض حقوق بشر در کشورهای مختلف اقدام به اعمال تحریم، فشار سیاسی، توقیف اموال وغیره نمودند تا نسبت به اعمال سلیقه خود در آن کشور اقدام نمایند که البته این موضوع به یک شیوه نخ‌نما بدل گردیده است.

وی به برخی از جنایات آمریکا در زمینه نقض حقوق بشر در خصوص ملت ایران اشاره کرد و گفت: احساس می‌شود برخی از جریان‌ها قصد دارند این اقدامات را از حافظه ملت ما پاک نمایند.

کارشناس مسائل حقوقی تصریح کرد: چندین کودتای نافرجام در ایران، حمله به طبس، حمله به هواپیمای ایرانی و شهید شدن ۲۹۰ نفر انسان بی‌گناه، ایجاد فتنه در سال‌های ۷۸، 88 و 96 در کشور، تحریم‌های ظالمانه و فلج‌کننده و تحریم داروی مورد نیاز بیماران سرطانی تنها نمونه‌های کوچک از نقض حقوق بشر سازمان‌یافته علیه ملت ایران است.

چاپاری ادامه داد: حمایت مکرر آمریکا از گروه‌های جدایی‌طلب ایران و گروهک‌های تروریستی مانند سازمان منافقین نیز بر سیاهی کارنامه حقوق بشری آمریکا می‌افزاید.

وی یادآور شد: آمریکا در سال ۲۰۱۸ بیش از ۵ جلسه با سازمان منافقین در خصوص ایران برگزار کرده است.

کارشناس مسائل حقوقی بیان داشت: آمریکا جمهوری اسلامی ایران را به بهانه حمایت از آرمان فلسطین و گروه‌های جهادی نظیر حزب‌الله لبنان و حماس در لیست کشورهای حامی تروریسم قرار داده اما به راحتی از کشتار کودکان، زنان و غیرنظامیان یمنی در مقابل حملات رژیم آل‌سعود می‌گذرند.

چاپاری ادامه داد: در مقابل بازداشت جاسوس انگلیسی و آمریکایی موضع‌گیری کرده و دم از حقوق بشر می‌زنند اما در مقابل قتل جمال خاشقچی توسط عوامل بن‌سلمان هیچ‌گونه واکنشی نشان نمی‌دهند.

کارشناس مسائل حقوقی افزود: رفتار آمریکایی‌ها همیشه پر از تناقضات معنادار بوده است.

انتهای پیام/3403/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول