اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

فعالیت 35 هزار هنرمند گلستانی در حوزه صنایع دستی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، کریمی از فعالیت 35 هزار هنرمند در 60 رشته فعال صنایع دستی در این استان خبر داد.

فعالیت 35 هزار هنرمند گلستانی در حوزه صنایع دستی

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، ابراهیم کریمی عصر امروز در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی استان گلستان اظهار کرد: در ماه گذشته ویزا برای ورود گردشگران چینی به ایران رایگان شده است که این مهم زمینه حضور هنرمندان و گردشگران چینی به کشورمان از جمله استان گلستان را فراهم کرده است.

وی به برگزاری جشنواره اقوام در استان گلستان اشاره کرد و افزود: جشنواره اقوام به صورت بین‌المللی در گرگان برگزار می‌شود که از هنرمندان گوانگ‌ژو برای حضور در این جشنواره دعوت می‌کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان از سرمایه‎گذاران چینی خواست تا در حوزه گردشگری استان گلستان مشارکت کنند و یادآور شد: استان گلستان در حوزه گردشگری ظرفیت‎های بی‎نظیری دارد و برخورداری از کوه، جنگل، دشت و دریا و آثار بکر تاریخی و طبیعی زیبایی این استان را دوچندان کرده است.

کریمی با بیان اینکه ظرفیت‌های تاریخی خوبی در استان گلستان داریم، ابراز کرد: دیوار دفاعی گرگان پس از دیوار چین یکی از بزرگترین دیوارهای دفاعی جهان است که ثبت ملی شده و برای ثبت جهانی معرفی شده است.

وی به برج قابوس اشاره کرد و گفت: برج قابوس به‎عنوان بلندترین برج آجری دنیا که در یونسکو ثبت جهانی شده است در استان گلستان را دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان با اشاره به اینکه پس از  برج قابوس، کمانچه استان گلستان مشترک با کشور ترکمنستان و آذربایجان و جنگل‌های هیرکانی استان ثبت جهانی یونسکو شده است، اذعان کرد: بافت تاریخی گرگان از دیگر آثار تاریخی برجسته استان گستان محسوب می‎شود.

کریمی از فعالیت 35 هزار هنرمند در 60 رشته فعال صنایع دستی در استان گلستان خبر داد و متذکر شد: هنرمندان صنایع دستی موفق به اخذ پنج نشان جهانی شدند.

انتهای پیام/83018/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول