اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

ماهواره سنجشی تا ۲ سال آینده در مدار قرار می‌گیرد

مدیرکل کسب وکارهای فضاپایه سازمان فضایی گفت: موضوع خرید ماهواره سنجشی در دستور کار قرار گرفته که امیدوارم تا ۲ سال آینده در مدار قرار بگیرد.

ماهواره سنجشی تا ۲ سال آینده در مدار قرار می‌گیرد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، صبح امروز مراسم افتتاحیه گردهمایی شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت آپ‌های حوزه فضایی در محل صندوق نوآوری وشکوفایی برگزار شد.

در این مراسم سیاوش ملکی‌فر معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی اظهار کرد:‌ پس از تصویب قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان صندوق نوآوری و شکوفایی شکل گرفت و این صندوق حمایت‌های متعددی مانند معافیت‌های مالیاتی وگمرکی و تسهیلات متعدد برای سرمایه در گردش و لیزینگ را به شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه کرد تا به توسعه بازار کمک کند. این خدمات برای ارائه گواهینامه و مشاوره به شرکت‌ها و استارت آپ‌ها نیز ارائه می‌شود.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی ادامه داد: ما نمی‌خواهیم در برابر فعالان استارت آپی کشور منفعلانه عمل کنیم و به جای آنکه منتظر باشیم شرکت‌های حوزه فضایی از ما کمک بخواهند خودمان به سمت آنها رفتیم.

وی تصریح کرد:‌ اکوسیستم نوآوری و فناوری پویاست و صندوق تلاش می‌کند تا پا به پای شرکت‌های دانش بنیان فعالیت کند تا به آنها فعالیت خود را ارائه دهد.

ملکی‌فر ادامه داد: با بازمهندسی فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان توانسته‌ایم خدمات ضمانت نامه را از 60 روز به یک هفته برسانیم و تمرکز بر تهران نداریم و فقط به این استان توجه نکرده‌ایم.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی  در پایان خاطرنشان کرد:‌همچنین برای کمک به استارت آپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان تلاش خود را به طور کامل انجام می‌دهیم و تسهیلات مناسب را ارائه می‌دهیم.

در ادامه این مراسم شبنم یزدانی مدیرکل کسب وکارهای فضاپایه سازمان فضایی تاکید کرد: دارایی‌ها و توانمندی‌هایی که در حوزه فضایی وجود دارد اکنون در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه فضایی قرار می‌گیرد. از حدود یک سال پیش موضوع کسب وکار در سازمان فضایی مطرح شده و از طریق آن حمایت‌های خوبی در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار می‌گیرد.

یزدانی ادامه داد:‌همچنین ترویج حوزه فضایی در بخش‌هایی نظیر بخش خصوصی و دانشگاه‌ها در دستور کار قرار گرفته و در همین راستا موضوع خرید ماهواره سنجشی را در دستور کار داریم که امیدواریم تا دو سال آینده این ماهواره در مدار قرار بگیرد.

مدیرکل کسب وکارهای فضاپایه سازمان فضایی در پایان خاطرنشان کرد:‌ شبکه سازی یک از مهمترین فعالیت‌هایی است که در این سازمان در حال انجام است و به دنبال برقراری ارتباط بین سازمان‌های دولتی هستیم تا به عنوان مشتریان بزرگ از آنها استفاده کنیم. چنانکه در این رویداد توانستیم 7 سازمان را به عنوان مشتری آن حوزه فضایی گردهم جمع کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول